پیشگیری از قاچاق کالا و ارز مقدّم بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی گفت: پیشگیری از قاچاق کالا و ارز مقدّم بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مسعودی فر معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی در دهمین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به اینکه فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به بحث پیشگیری از قاچاق کالا و ارز است گفت: پیشگیری از قاچاق کالا و ارز مقدّم بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی اقدامات انجام یافته توسط کارگروه در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز را مفید اما ناکافی دانست و افزود: ایجاد و راه اندازی و اتصال به هم سامانه های مربوط به پیشگیری از قاچاق کالا و ارز (شناسه کالا، شناسه رهگیری و ...) به قطع و یقین در کاهش قاچاق تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری استان با اشاره به اینکه طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمام مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا موظف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع «انبارها و مراکز نگهداری کالا» هستند، بر اجرای ماده 6 این قانون تأکید کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دستگاه های اجرائی استان را به همکاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تهیه، اجراء و بهره‌برداری از سامانه های مربوط به پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دعوت کرد.

غلامعلی راستی معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز از ثبت نام بیش از 12 هزار از واحدهای اصناف، کشاورزی، معدن، صنعت، انبارها و مراکز نگهداری کالا و واحدهای دام و طیور و آبزیان استان در سامانه جامع انبار خبر داد.

در این جلسه آخرین وضعیت اجرای سامانه های مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر اساس بند «الف»، بند «ت» و بند «ث» ماده 6 و تبصره 1 ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشریح و آخرین وضعیت قاچاق در استان بررسی و گزارش آن توسط دستگاه های عضو ارائه شد.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری دهمین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز درتبریز

برچسب ها: قاچاق ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار