صدور حواله 242 میلیارد تومانی برای مهار شن های روان

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها گفت: برای مهار شن های روان در استان های کشور حواله 242 میلیارد تومان خرید مواد نفتی و مالچ صادر شده است .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،ناصر حیدری پوری معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بازدید از عملیات مالچ پاشی در شهرستان جاسک گفت: بر اساس بودجه امسال وزارت نفت 390میلیارد تومان برای خرید مواد نفتی و مالچ پاشی به استان های کشور اختصاص یافته که تاکنون حواله 242 میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی و صندوق توسعه ملی تامین شده است .

ناصر حیدری پوری افزود: این طرح با 25 درصد پیشرفت در حال اجرا است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان هم در عملیات اجرای این طرح گفت: 15 میلیارد ریال اعتبار برای مالچ پاشی بیابان های شهرستان جاسک اختصاص یافته است.

امید ذاکری افزود: استان هرمزگان یک میلیون و 500 هزار هکتار زمین بیابانی دارد .

وی گفت: 28کانون بحران بیابانی با مساحت 318 هزار هکتار در استان هرمزگان وجود دارد که فعالیت گرد و غبار و جابجایی ماسه های روان از این کانون ها است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در شهرستان جاسک هم 14 کانون فرسایش بیابانی با مساحت 150 هزار هکتار وجود دارد که در سال های گذشته اقدامات خوبی برای بیابان زدایی ازجمله کاشت نهال و ایجاد لایه رسوب گیر انجام شد.

ذاکری افزود : در چند سال گذشته به علت نبود مالچ، ثبیت شن های روان متوقف شده بود .

امسال در 800 هکتار از بیابان های روستای گتی شهرستان جاسک که کانون بحران فرسایش بادی و شن های روان است با سهمیه 8 هزار تن مواد نفتی و مالچ درحال اجرا است .

وی گفت : قرار است در این منطقه 40 هزار نهال کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: برای مقابله با بیابان‌ زایی در هرمزگان امسال 75 میلیارد ریال تصویب شده است که تاکنون حدود 50 درصد آن اختصاص یافته است.

شهرستان جاسک با بیش از 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام/ز

اختصاص اعتبار برای بیابان زدایی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.