نژادبهرام در شورای شهر تهران مطرح کرد؛

رشد 15 درصدی شکایات شهروندان تهرانی درباره سدمعبر/ تخلیه نخاله‌های ساختمانی از مصادیق انسداد معابر است

عضو شورای شهر تهران گفت: مساله سدمعبر در زمره مهم‌ترین انتقادات و شکایات شهروندان از طریق تماس با سامانه شهرداری است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در رابطه با تخلیه نخاله‌های ساختمانی در معابر عمومی شهر اظهار کرد: تخلیه نخاله‌ها و مصالح ساختمانی در معابر عمومی یکی از مصادیق مهم انسداد معابر است که مانعی اساسی در عبور و مرور مردم محسوب می‌شود.

وی افزود: متاسفانه جرم شهروندان در این میان مشخص نیست که چرا برای رفت و آمد باید دائما از پیاده رو به خیابان و از خیابان به پیاده رو، به صورت زیگزاگی تغییر مسیر دهند.

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس گزارش‌های اعلام شده، مساله سدمعبر در زمره مهم‌ترین انتقادات و شکایات شهروندان از طریق تماس با سامانه شهرداری است و مطالبه آن‌ها در این خصوص نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، نزدیک ۱۵ درصد رشد داشته که گواه اهمیت این امر به عنوانی دغدغه جدی شهروندان است.

نژادبهرام تصریح کرد: در هر صورت، انسداد و اشغال معابر به استناد تبصره ۱ ذیل بند ۲ از ماده ۵۵ قانون شهرداری به لحاظ قانونی، عملی خلاف بوده و شهرداری موظف است در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط ماموران خود، راسا اقدام کند.

وی افزود: طبق بند ۶ از ماده ۹۶ قانون شهرداری، اراضی کوچه‌های عمومی، میدان ها، پیاده روها، خیابان‌ها و به طور کلی معابر، بستر رودخانه، نهر‌ها و مجاری فاضلاب شهری و باغ‌های عمومی، گورستان‌های عمومی و درخت‌های معابر واقع در محدوده شهر که ملک عمومی محسوب می‌شود، در مالکیت شهرداری است؛ لذا براساس نص صحیح قانون سازندگان مجاز نیستند که هنگام ساخت و ساز جهت کسب انتفاع شخصی فضای عمومی را اشغال کنند. آن‌ها تنها با مسب اجازه از شهرداری نمی‌توانند از یک چهارم فضای پیاده رو و یا حتی فضا‌های هوایی استفاده کنند. در غیر این صورت شهرداری باید برخورد قانونی کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: از معاونت خدمات شهری و محیط زیست، شهرداری تقاضا می‌شود در این خصوص با برنامه ریزی و اعمال نظارت‌های مستمر، گزارش مربوط به تدابیر اتخاذ شده را ظرف مدت یک ماه در اختیار شورای شهر قرار دهد.

انتهای پیام/

سخنان نژادبهرام در سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران مورخ یکم بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار