سردار یزدی در نشست خبری مراسم یادواره شهید حسن باقری؛

تفکر شهید باقری می‌تواند در بین جوانان تاثیرگذار باشد

فرمانده سپاه محمد رسول الله گفت: شهید باقری فرماندهی جوان بود و تفکرات این شهید بزرگوار می‌تواند به خوبی در بین جوانان تاثیر گذار باشد.

تفکر شهید باقری می‌تواند در بین جوانان تاثیرگذار باشدبه گزارش  خبرنگار دفاعی و امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در نشست خبری مراسم یادواره شهید حسن باقری که پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱ بهمن در مرکز تبادل کتاب برگزار شد، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه به خصوص نسل جوان برگزاری مراسم گرامیداشت یاد شهدا است و اگر می‌خواهیم به قله‌های رفیع اقتدار برسیم باید از شهدا الگو بگیریم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله با بیان این که یادواره شهدا در ایام پایانی هر سال برگزار می‌شود، افزود: امسال این یادواره به نام شهید حسن باقری است که یکی از اسوه‌های دفاع مقدس و نوابغ دفاع بود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره شهید باقری که فرمودند این شهید بزرگوار توانست در مدت کوتاهی به استراتژیست بدل شود، تصریح کرد: این که فردی چون شهید باقری توانست در دو سال به یک استراتژیست تبدیل شود از معجزه‌های انقلاب بود.

یزدی با بیان این که شهید باقری طراح عملیات‌هایی چون بیت المقدس، ثامن الائمه و رمضان بود، گفت: شهید باقری علاوه بر این که استراتژیی جنگ را تغییر داد و آن را برای دشمن پیچیده کرد از معنویت بالایی برخوردار بود.

فرمانده سپاه تهران ادامه داد: خلاقیت شهید باقری بی‌نظیر بود و ابتکارات این شهید گرانقدر باعث شد به یک استراتژیست در سطح منطقه تبدیل شود.

وی با بیان این که بسیاری از فرماندهان که امروز در نیروهای مسلح حضور دارند توسط این شهید باقری شناسایی شدند، گفت: ما‌ در این یادواره می‌خواهیم تفکرات این شهید را به مردم به خصوص نسل جوان نشان دهیم و بر همین اساس برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم که از ماه گذشته آغاز شده است.

یزدی با بیان این موضوع که نشست با نخبگان، نشست با اصحاب رسانه و شب شعر از جمله این برنامه‌ها بود، افزود: مراسمی در تاریخ روز ۴ بهمن در سالن وزارت کشور برگزار می‌شود که در آن سرلشکر محسن رضایی که در دوران جنگ فرمانده سپاه بود و شهید باقری می‌شناخت به ایراد سخرانی خواهد پرداخت.

فرمانده سپاه محمد رسول الله افزود: در این مراسم تندیس شهید حسن باقری و تمبر این شهید بزرگوار رونمایی خواهد شد و در آینده نیز این تندیس در یکی از معابر شهر نصب می‌شود.

وی گفت: کنگره شهید باقری با این یادواره آغاز خواهد شد و در سال آینده یادواره‌های دیگری برگزار خواهد شد.

یزدی درباره محل نصب تندیس شهید باقری عنوان کرد: به احتمال زیاد این تندیس را در بزرگراه شهید باقری که به نام همین شهید بزرگوار است نصب خواهد شد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله در بخش پایانی سخنانش درباره علت انتخاب شهید باقری برای برگزاری یادواره امسال خاطر نشان کرد: ما هر سال به دنبال این موضوع هستیم تا افکار یک فرمانده را به نسل جوان معرفی کنیم و از آنجایی که شهید باقری فرماندهی جوان بود تفکرات این شهید گرانقدر می‌تواند به خوبی در بین جوانان تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار