نوروز پر بهار امسال با برگزاری ۳۰ جشنواره در گلستان

استاندار گلستان از راه اندازی ۱۰ دهکده گردشگری روستایی و برگزاری ۳۰ جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان گفت: به دلیل اهمیت توجه به روستا‌ها در برنامه‌های مرتبط با گردشگری، برنامه ریزی لازم برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگ و اقتصاد روستا و راه اندازی دهکده‌های گردشگری روستایی در ایام نوروز ۹۷ باید از هم اکنون در اولویت‌ها قرار گیرد.

وی افزود: دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گلستان موظف هستند با جلب همکاری نهاد‌های مربوط از هم اکنون برنامه ریزی لازم برای معرفی روستا‌های دارای ظرفیت استان را به گردشگران داشته باشند.

هاشمی اضافه کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها معرفی شاخصه‌های فرهنگی روستا‌ها اعم از آداب و رسوم، بازی‌های بومی محلی، موسیقی سنتی، غذا‌های محلی، گویش و نیز معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی روستا‌ها است.

وی در ادامه گفت: خروجی این جشنواره‌ها باید ایجاد نشاط اجتماعی، همگرایی مردمی، جلوگیری از فراموشی فرهنگ اصیل روستایی و احیا سنت‌های نیک آن و تلاش برای سوق دادن گردشگر به سوی روستا‌ها باشد.

هاشمی در پایان افزود: برای امسال باید ۱۰ دهکده گردشگری روستایی در مسیر‌های تردد گردشگران با پراکنش جغرافیایی و فرهنگی مناسب برای معرفی معماری روستایی استان، شاخصه‌های فرهنگی روستا‌ها و معرفی محصولات روستایی راه اندازی شود.

انتهای پیام/ق
 

برگزاری جشنواره در نوروز امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.