پیوندی مطرح کرد؛

لزوم بهره گیری از ورزشکاران و هنرمندان به منظور جلب اعتماد و کمک بیشتر به مردم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ورزشکاران و هنرمندان کانون های اجتماعی قدرتمندی هستند که می توان با اتکا به قدرت و اعتبار آنها برای افزایش توان هلال احمر به منظور جلب اعتماد و کمک به مردم بهره برد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر روز گذشته با داریوش ارجمند، حمیدرضا گرشاسبی ، جعفر کاشانی، حسین کلانی، محمد زادمهر، حمید سوریان، حمید استیلی، زهرا نعمتی، مصطفی سلیمی و علی نیروشک دیدار و بر ضرورت همکاری بیشتر هنرمندان و ورزشکاران در جهت تحقق اهداف بشردوستانه هلال احمر تاکید کرد.

 پیوندی در این نشست با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نهادی غیردولتی و بشردوستانه است که از برنامه های اصلی آن ارائه خدمات امدادی در کشور است، گفت: وظیفه این نهاد مردمی در چهار هدف اصلی کاهش آلام بشــری، ارتقای سلامت انسان ها، تکریم انسان ها و ترویج صلح و دوستی و پرهیز از خشونت خلاصه شده است.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر در حوزه های مختلفی به هموطنان ارائه خدمت می کند، بیان کرد: یکی از این حوزه ها پتانسیل قوی ای است که در بحث جوانان وجود دارد و در این زمینه کانون های بسیاری از جمله غنچه های هلال، دانش آموزی، دانشــجویی، طلاب و ... حضوری فعال در تحقق برنامه ها و اهداف هلال احمر دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت جمع کثیری در حوزه داوطلبان این نهاد مردمی، خاطرنشان کرد: افراد پس از 30 سالگی به عضویت سازمان داوطلبان در می آیند و لذا در این بخش اعضای سمن ها، سلبریتی های عرصه فرهنگ و هنر و ورزش و تمامی کانون های اجتماعی قوی نقش موثری دارند و هلال احمر در این زمینه همواره باید به دنبال جذب همکاری و همراهی این گروه ها برای تحقق اهداف بشردوستانه و کمک به رفع مشکلات مردم جامعه باشد.

وی  به وظایف اصلی هلال احمر در زمینه ارائه خدمات امدادی به هموطنان در حوادث مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: نمونه بارز این خدمات را در زلزله اخیر استان های غربی کشور از جمله کرمانشاه شاهد بودیم و همه و بسیاری از شما از نزدیک شاهد بودید که داوطلبان هلال احمر از ابتدا از لحظات نخست حادثه در کنار مردم بودند.

 پیوندی با بیان اینکه از میان 43حادثه مهم دنیا، 33 حادثه در ایران رخ می دهد که در رأس آنها زلزله قرار دارد، بیان کرد: بر این اساس وظیفه اصلی هلال احمر این است که همواره آماده پاسخگویی به این حوادث باشد و همه تلاش خود را با همکاری سایر نهادهای مسئول در هنگام وقوع حوادث به کار بندد تا مشکلات مردم پس از حوادث را کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر از مردم است و همواره دست  یاری به سمت مردم دارد، تاکید کرد: همه تلاش ما این است تا در میان مردم نفوذ بیشتری داشته باشیم و بیش از پیش اعتماد مردمی را به هلال احمر جلب کنیم، به عنوان نمونه در زلزله کرمانشاه مردم نشان دادند که تا چه اندازه همراه هلال احمر هستند و در این زمینه قریب به 60 میلیارد تومان کمک نقدی مردمی و 20 هزار تن کمک غیرنقدی مردمی جمع آوری شد که در مقایسه با زلزله ورزقان این میزان کمک سه برابر افزایش یافته و این مهم حاکی از اعتماد مردمی به هلال احمر است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این اعتماد مردمی به هلال احمر را باید همچون منافع ملی کشور محافظت کرد، گفت: به دنبال بهره گیری از ظرفیت بسیار خوب هنرمندان و ورزشکاران و چهره های محبوب جامعه در جهت جلب و افزایش اعتماد مردمی به هلال احمر هستیم و هر قدمی که در جمعیت هلال احمر برمی داریم و هر اعتباری که جمع کنیم، برای خود مردم هزینه خواهیم کرد.

 وی افزود:50 هزار داوطلب امدادگر آمــوزش دیده در هلال احمر وجود دارد که در حوادث و بحران ها بی هیچ چشمداشتی به یاری مردم می شتابند و لذا اساس کار هلال احمر بر پایه داوطلبی است.

 پیوندی خطاب به هنرمندان و ورزشکاران حاضر در این نشست اظهار کرد: شما به عنوان افراد محبوب و مورد اعتماد مردم، نه فقط سرمایه اجتماعی کشور هستید بلکه بسیار می توانید کمک حال هلال احمر برای جلب اعتماد و مشارکت های مردمی به منظور تأمین خواسته های خود مردم در هنگام حوادث باشید از این رو افتخار می کنیم که در این راه همراه و همگام هلال احمر باشید.

وی با تأکید بر اینکه هر کدام از ورزشکاران و هنرمندان، کانون های اجتماعی قدرتمندی هستند، گفت: ما  در هلال احمر به این قدرت و اعتبار شما اتکا می کنیم تا بتوانیم هر چه بیشتر به کمک مردم برویم ، از همه پیشنهادات و رهنمودها استقبال خواهیم کرد.

قبل از حادثه برای مواجهه با آن آماده باشیم

داریوش ارجمند، هنرمند پیشکسوت و عضو داوطلب هلال احمر هم در این نشست با تاکید بر اینکه هلال احمر باید همه تلاش خود را برای آمادگی قبل از وقوع حادثه به کار بندد، اظهار کرد: باید از امروز برای حادثه ای که قرار است بعدها در کشور رخ دهد فکر کنیم و آماده شــویم تا بعد از وقوع حادثه غافلگیر نشویم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش مردم و آماده کردن آنها برای مواجهه با حوادث، گفت: مردم باید به مهارت های امدادی برای نجات خود و خانواده در هنگام حوادث مجهز باشند.

ارجمند با تاکید بر اینکه همه نهادهای مسئول در هنگام وقوع حوادث باید از امروز هوشیار و آگاه شوند، گفت: باید در میان نهادهای امدادرسان همبستگی به وجود آورد و به ســمت آمادگی در برابر حوادث رفت.



اعتماد مردم، مهمترین سرمایه اجتماعی است

جعفر کاشانی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال هم در این زمینه گفت: وقتی مردم یک جامعه در یک بحران اعتماد و ایمان نسبت به عملکرد مسئولان جامعه داشته باشند، با توجه به واقعیت های آن بحران، پیش می آیند و در حل آن مشکل شریک می شوند.

وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری خود با هلال احمر افزود: امیدوارم شاهد شــکوفایی بیشــتری در این جمعیت و در نهایت التیام دردها و رنج های مردم باشیم.

کاشانی به عملکرد مثبت هلال احمر در زلزله غرب کشور نیز اشاره و اظهار کرد: عملکرد هلال احمر در زلزله کرمانشاه ثابت کرد نهادهای ملی فعال حاضرند و اعتماد مردم به این نهادها پابرجاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار