نخست‌وزیر کانادا از توافق تازه بر سر مشارکت تجاری دو سوی اقیانوس اطلس خبر داد

نخست‌وزیر کانادا در سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس اعلام کرد کانادا و ده کشور باقیمانده در مشارکت تجاری دو سوی اقیانوس اطلس توافقنامه تازه‌ای را در توکیو بررسی و امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، نخست وزیر کانادا در سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس اعلام کرد کشور‌های عضو مشارکت تجاری دو سوی اقیانوس اطلس بحث و تبادل نظر بر سر توافقنامه‌ای جامع و مترقی را در توکیو پایتخت ژاپن به پایان رساندند.

جاستین ترودو گفت: کانادا و ده کشور باقیمانده در مشارکت تجاری دو سوی اقیانوس اطلس پس از خروج آمریکا توافقنامه‌ تازه‌ای را در توکیو بررسی و امضا کردند.

ترودو گفت: «این توافق اهداف ما را در تداوم پیدا کردن رشد اقتصادی، رفاه و ایجاد مشاغل با درآمد خوب برای طبقه‌ی متوسط جامعه برآورده می‌سازد.»

وی گفت: در یکی دو دهه‌ی گذشته شهروندان کشور‌ها همواره خواستار تغییر بوده اند، اما درخواست‌های آنان نادیده گرفته شده است. بسیاری از سیاستمداران از مردم جدا شده اند و به سخنان آنان گوش نمی‌دهند و دستاورد‌های کوتاه مدت را به راه حل‌های درازمدت ترجیح می‌دهند. بسیاری از شرکت‌ها هم سود خود را رها نمی‌کنند تا آسایش کارگران تامین شود. شکاف بین فقیر و غنی خیلی عمیق شده است.

انتهای پیام/

سخنان نخست وزیر کانادا در اجلاس داووس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار