سردار مؤمنی در همایش‌ رؤسای ادارات مبارزه با سرقت خبر داد

افزایش وقوع سرقت در 12 استان کشور

جانشین فرمانده ناجا گفت: از مجموع 33 استان ناجا در 12 استان افزایش وقوع سرقت داریم‌ که با افزایش وقوع سرقت، کشف ما کاهش می‌یابد‌.

افزایش وقوع سرقت در 12 استان کشوربه گزارش خبرنگار‌ حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده ناجا صبح امروز‌ در همایش‌ رؤسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور که در ستاد ناجا برگزار شد، با تأکید بر اینکه موضوع کشف و وقوع سرقت با هم ارتباط دارد گفت: هر جایی که کشف بیشتر شده وقوع کاهش یافته است و این حاکی از وجود رابطه معنادار‌ بین این دو مقوله‌ است.

 وی با اشاره به اینکه به همین دلیل قرارگاه مبارزه با سرقت راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: این قرارگاه چند سالی است که راه‌اندازی شده و امسال هم ادامه پیدا کرده و سال بعد هم تمدید می‌شود.

 سردار مؤمنی با بیان اینکه از مجموع 33 استان ناجا حدود 12 استان افزایش وقوع سرقت داریم، گفت: در20 استان دیگر کاهش وقوع سرقت داریم، هر جا که افزایش سرقت داریم کشف کاهش دارد‌.

 وی با اشاره به وظایف پلیس آگاهی ادامه داد: یکی از وظایف ما کشف جرایم و سرقت‌ها و مجازات مجرمان است که برای بازدارندگی‌ و جلوگیری از وقوع جرایم‌ دیگر انجام می شود.

 جانشین فرمانده ناجا بازگرداندن‌ اموال مسروقه به صاحبان اموال را وظیفه‌ دیگر ناجا برشمرد که از وظیفه اول مهمتر است.

 وی افزود: اهمیت بازگرداندن اموال مسروقه از این جهت است که مالباختگان‌ احساس امنیت روانی می‌کنند.

کشف 70 درصدی جرایم در کشور

 وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد جرایم‌ در کشور کشف می‌شود، اظهار کرد: وقتی ما گزارش می‌دهیم و عملکرد خود را‌ بیان می‌کنیم‌ می‌بینیم شرایط جامعه بهتر شده است‌ اما امنیت روانی در جامعه احساس نمی‌شود.

 سردار مؤمنی‌ دلیل عدم احساس امنیت‌ روانی‌ را سرعت پایین در بازگرداندن اموال مسروقه‌ به صاحبان‌ آنها عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته‌ اموال مسروقه در بسیاری از انبارها نگهداری می‌شدند و مردم باید با مراجعه به انبارها اموال را شناسایی‌ کنند، اظهار کرد: با‌ ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌ شناسایی‌ اموال‌ مسروقه‌ دیگر‌ نیازی‌ نیست که مردم به انبارها مراجعه کنند و می‌توانند از منزل خود با ورود به سامانه‌، اموال خود را شناسایی‌ کنند.

 سردار مؤمنی خاطرنشان کرد: یک بخش این مسئله به فرهنگ‌سازی بین مردم برمی‌گردد که مردم باید وقتی کالایی را خرید می‌کنند‌ شماره‌ سریال آن را داشته باشند تا اگر مورد سرقت قرار گرفت آن را شناسایی‌ کنند‌.

 وی با اشاره به اینکه‌ برخی از مردم شماره سریال اموال خود را پس از خرید نگه نمی‌دارند، اظهار کرد: این کار سبب می‌شود که وظیفه‌ ما برای بازگرداندن مال به دست صاحبان آن سخت‌تر شود.

 وی با اشاره به ثبت‌ شماره‌ و مشخصات‌ خودروها اعلام کرد: چون در مورد خودرو‌ اطلاعات آن ثبت است هر گاه که سرقت شود بلافاصله بعد از کشف‌ می‌توانیم آن را به صاحب اصلی آن برگردانیم و اگر این کار در مورد اموال دیگر هم صورت بگیرد هر گاه که مالی از سارق کشف شود به راحتی می‌تواند به مالک برگردانده‌ شود.

 انتهای پیام/

صحبت های مهم جانشین فرمانده ناجا در همایش‌ رؤسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور در تاریخ 4 بهمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار