پوشش ۹۵ درصدی مایه کوبی دام‌ها بر علیه بیماری شاربن در سردشت

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سردشت از مایه کوبی بالغ بر ۱۰۴ هزار راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری شاربن در شهرستان سردشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  ابراهیم محمد پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سردشت ازپوشش ۹۵ درصدی مایه کوبی علیه بیماری شاربن در سطح دامداری‌های این شهرستان شامل  مایه کوبی بالغ بر ۱۰۴ هزار راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری شاربن طی ۱۰ ماهه سال ۹۶ در شهرستان سردشت خبر داد.

وی گفت:: بیماری شاربن که در انسان به آن سیاه‌زخم می‌گویند بیماری عفونی و مشترک بین انسان و حیوانات است؛ که به آن بیماری پشم ریسان، تب طحال و کفگیرک نیز گفته می شود. بیماری در حیوانات بیشتر در پستانداران مانند گاو، گوسفند، بز، شتر، بز کوهی، و سایر علفخواران دیده می‌شود. اگر انسان در تماس با حیوانات مبتلا و آلوده قرار گیرد و یا با بافت‌های آلوده آن‌ها (مانند گوشت، احشاء و پوست) در تماس باشد می‌تواند به این بیماری دچار شود.

وی افزود: به منظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از این بیماری، اکیپ‌های مایه کوبی شبکه دامپزشکی شهرستان سردشت با استفاده از توان بخش خصوصی در طول ۱۰ ماه سال ۹۶ اقدام به مایه کوبی تعداد ۱۱ هزا ر. و ۸۳۸ راس گاو و گاومیش، تعداد ۹۲ هزار و ۱۸۰ راس گوسفند و بز و تعداد ۷۸۹ راس تک سمی در مجموع تعداد ۱۰۴ هزار و ۸۱۶ راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری شاربن مایه کوبی و ایمن سازی شده اند.

انتهای پیام/ح

مایه کوبی بالغ بر ۱۰۴ هزار راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری شاربن در سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.