رونمایی آکادمیک از ستاره‌های استقلال در سال ۱۴۰۰

آکادمی تیم‌های پایه استقلال این روز‌ها شرایط مناسبی دارد و در نتایج اخیر نشان داده اند که بازیکنان جوانش می‌توانند آینده این تیم را تضمین کنند.

رونمایی آکادمیک از ستاره‌های استقلال در سال ۱۴۰۰به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بدون شک داشتن یک تیم پایه خوب و مناسب برای هر باشگاه لیگ برتری می‌تواند بسیار مطلوب باشد و این موضوع حتی از نظر اقتصادی هم کمک شایانی به باشگاه‌ها می‌کند.

باشگاه‌ها با ایجاد آکادمی تا سال‌های سال می‌توانند بحث بازیکن سازی را پیش بگیرند و در این میان بازیکنان با کیفیتی که از درون تیم‌های آکادمی بیرون می‌آیند می‌توانند برای آن‌ها درآمد خوبی هم به همراه داشته باشند.

فوتبال پایه، مدرسه یا آکادمی فوتبال در خارج از ایران اهمیت خاصی دارد چرا که بازیکن از همان کودکی فضاسازی و فضا شناسی را می‌آموزد و به مرور فوتبال منطقی و عقلانی را یاد می‌گیرد و زمانی که به بزرگسالی می‌رسد در اختیار مربی قرار می‌گیرد. این اقدام باید در بیشتر آکادمی‌های ایرانی صورت بگیرد تا باشگاه‌ها به جای پرداخت هزینه‌های بالا به بازیکنان و ستارگان سایر تیم‌ها از حضور بازیکنان آکادمی خود بهره ببرند.

با وجود این که تقویت آکادمی‌ها باید جزء اولویت‌های فوتبال کشورمان قرار گیرد، اما این روز‌ها در باشگاه‌های ایرانی به این موضوع کمتر اهمیت داده می‌شود و هنوز برای مربیان جا نیافتاده که بهتر است از محصولات آکادمی در تیم‌های بزرگسال استفاده کنند.

اگر توجه به آکادمی در دستور کار باشگاه‌ها قرار گیرد، تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس خودکفا شده و از جذب بازیکنان سایر تیم‌ها تا حد زیادی بی نیاز می‌شوند.

شناسایی افراد دارای استعداد ذاتی در رشته فوتبال و کمک به پیشرفت مرحله به مرحله آنان در آکادمی‌ها باعث می‌شود که زمینه خود کفایی باشگاه‌ها و دگرگونی اقتصادی را برای آنان فراهم سازد.

باشگاه استقلال سالانه ارقام نجومی برای جذب بازیکنان مورد نظر صرف می‌کند و رقابت در لیگ برتر فوتبال این موضوع را می‌طلبد، اما در تمامی باشگاه‌های بزرگ جهان استخدام حرفه ای‌ها در کنار استفاده از محصولات آکادمی باشگاه‌ها به عنوان یک مکمل استفاده می‌شود.

بسیار بازیکنانی بوده اند که با تکنیک و استعداد ناب ایرانی در دل تیم‌های پایه‌ محو شدند و بعد برای خرید مشابه همان بازیکنان با مارک خارجی هزار‌ها دلار هزینه روی دست باشگاه‌ها گذاشته شده است و این در حالی است که حیات اقتصادی یک باشگاه در گرو همین اقدامات و دور اندیشی هاست و اگر امروز بارسلونا بازیکنان بزرگ را می‌خرد، از فروش محصولاتش در رده‌های پایه استفاده می‌کند.

بازیکنان بزرگ در نوجوانی و جوانی هم قابل شناسایی هستند و این کار اگر در آکادمی با افراد متخصص انجام شود آینده یک باشگاه را تضمین خواهد کرد.

باشگاه استقلال در چند سال اخیر درگیر حواشی زیادی در مورد تیم‌های پایه‌ بود و درست زمانی که این باشگاه تصمیم گرفت به دور از حاشیه‌ها کار پرورش فوتبالیست را انجام دهد همه چیز به یکباره تغییر کرد و امروز استقلال در رده نوجوانان با وجود تیم‌هایی مثل آکادمی کیا و ... توانسته نتایج درخشانی بگیرد.

صادق ورمزیار رئیس آکادمی باشگاه استقلال در این باره گفت: آکادمی جایی است که آینده یک سری از جوانان را می‌سازد و آینده باشگاه‌ها را نیز تامین می‌کند.

او ادامه داد: می‌توان روی آکادمی‌ باشگاه‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد چرا که سرمایه گذاری در این امر هدر نمی‌رود و بازیکنان خوب با حضور در آکادمی‌ها در نهایت منجر به پیشرفت فوتبال کشورمان می‌شوند.

ورمزیار بیان کرد:می توان در میان جوانانی که در آکادمی حضور پیدا می‌کنند بازیکنانی پیدا کرد که سال‌های سال به استقلال و فوتبال کشورمان کمک کنند. بازیکنانی در آکادمی استقلال داریم که در آینده هم می‌توانند به استقلال کمک کنند و هم با حضور در تیم ملی نقش آفرینی کنند.

رئیس آکادمی باشگاه استقلال افزود:از حدود یک سال و نیمی که این آکادمی را تحویل گرفتم به گفته برخی دوستان آرامش مناسبی در مجموعه حاکم شده و ما با وجود چنین آرامشی توانستیم نتایج خوبی را در کارنامه به ثبت برسانیم. در سال‌های گذشته استقلال در بخش آکادمی در کورس قهرمانی قرار نداشت، اما در حال حاضر بازیکنان ما در وضعیتی قرار دارند که حتی از تیم‌ امید‌ ما چند بازیکن به صورت قرضی می‌توانند درباشگاه‌های دیگر پا به توپ شوند.

او بیان کرد:بازیکنانی در آکادمی استقلال داریم که قابلیت ملی پوش شدن را دارند و به طور حتم آن‌ها با حمایت‌ می‌توانند به عضویت بزرگسالان استقلال نیز در آیند.

ورمزیار همچنین درباره وضعیت جوانان تیم‌های پایه گفت: در بخش جوانان شرایط سختی داریم، اما بازیکنان ما در مقابل تیم‌های حرفه‌ای توانستند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند و خیلی از حریفان را از سد راه بردارند.

او تصریح کرد:آکادمی استقلال عملکرد خوبی داشته و امیدوارم با پرورش بازیکنان بیشتر، خود کفایی را برای باشگاه بوجود بیاوریم. قطعا بازیکنانی که در آکادمی داریم با وجود سن‌های ۱۶ یا ۱۷ سال در آینده با داشتن قابلیت فنی بالا می‌توانند شانس حضور در تیم بزرگسالان را داشته باشند.

انتهای پیام/

وضعیت آکادمی باشگاه استقلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار