در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ؛

حضور ۸۸ هنرمند سیستان و بلوچستانی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۸ هنرمند و فعال عرصه گردشگری این استان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران شرکت دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، میرحسینی معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی  سیستان و بلوچستان گفت: ۸۸ هنرمند و فعال عرصه گردشگری این استان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران شرکت دارند.

مجتبی میرحسینی  اظهار داشت: این نمایشگاه بین المللی از سوم تا ششم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف نمایشگاه از جمله گردشگری کودک، گردشگری غذا، سیاه چادر‌های عشایری، کپر بلوچستان، خانه محلی سیستان و ... حضوری فعال دارد.

میرحسینی غرفه معرفی تفریحات دریایی، صنایع دستی در رشته‌های مختلف از جمله سکه دوزی، سوزن دوزی، لباس محلی، حصیر، راهنمایان، دفاتر گردشگری و غرفه منطقه آزاد را از دیگر غرفه‌های سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه ذکر کرد.

وی گفت: در غرفه کودک رونمایی از عروسک‌های منطقه ایرانشهر و نیز عروسک‌های سایر مناطق سیستان و بلوچستان با لباس محلی ارائه می‌شود.

میرحسینی با اشاره به اینکه سه گروه موسیقی محلی از سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه شرکت کردند، افزود: نقاشی جاذبه‌های گردشگری و ارائه بسته‌های معرفی این استان از دیگر برنامه‌هایی است که در این نمایشگاه اجرا می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که حضور در این نمایشگاه می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان باشد سعی شده است با ارائه محصولات متفاوت با بذرپاشی در نگاه‌ها برای ترسیم سیمای جدیدی از استان بتوانیم محصول این اتفاقات و اقدامات هدفمند آتی را در سال‌های آینده نظارگر باشیم.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صد‌ها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان‌های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازار‌های متعدد با کالا‌های داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان‌های گردشگر پذیر کشور است.

انتهای پیام/ع

برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار