اهدا عضو خانم ۱۸ساله نهاوندی

مدیر بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: خانواده معصومه ترکاشوند۱۸ساله ساکن روستای گنبدکبود از توابع نهاوند با اهداء عضو بدن فرزند خود به تعدادی بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشیدند.

اهدا عضو خانم ۱۸ساله نهاوندیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر مومنعلی دارابی،مدیر بهداشت و درمان شهرستان نهاوند اظهار داشت: متاسفانه معصومه ترکاشوند 18 ساله ساکن روستای گنبدکبود از توابع شهرستان نهاوند دو روز پیش پزشکان مرگ مغزی او را تایید کردند.

وی افزود: با اعلام مرگ مغزی این جوان، پزشکان با خانواده داغدار این خانم ناکام صحبت و در این شرایط از خانواده بیمار درخواست انجام کاری بزرگ و باقیات ‌صالحاتی برای بیمار شدند که خانواده آن عزیز موافقت کردند تا با اهدای عضو عزیزشان یادگاری از ایشان در این دنیا داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی یک تا ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات می دهد، گفت: خانواده مرحومه معصومه ترکاشوند با اهداء اعضای بدن فرزند 18ساله خود به تعدادی بیمار زندگی دوباره ای بخشیدند تا تپش‌های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

وی بیان داشت: اهداء عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و این ایثار نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم است.

دارابی با اشاره به مراحل اهداء عضو خاطرنشان کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان بیمارستان‌ها و تایید پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می شود.

وی عنوان کرد: تعداد و اسامی اهدای عضوها در شهرستان نهاوند 12نفر از جمله مرحومه گیتی ظفری، سامیه ترابی، فاطمه سلگی و معصومه ترکاشوند و مرحوم ایمان دارابی، فرشاد دارابی، حسن کرمعلی، علی مولوی، علی اشرف یعقوبی، رضاقیاسوند، امین ظفری و آیت الله فریادرس هستند.

انتهای پیام/خ

زندگی دوباره با بخشش  عضو دختر  18 ساله نهاوندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.