امام جمعه یزد:

استقلال و آبروی کشور به برکت انقلاب اسلامی است

امام جمعه یزد گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز ایران کشوری سرافراز و باعزت در دنیا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به فضای اختناق و ظلم حاکم در کشور در دوران رژیم منحوس پهلوی، افزود: سران رژیم شاهنشاهی که دست‌نشانده و نوکر آمریکا بودند همواره به فکر منافع استکبار و ثروت‌اندوزی بوده و نسبت به درد‌ها و رنج‌های مردم بی‌تفاوت بودند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های بعد انقلاب و رفاه و امکاناتی که به روستا‌ها و شهر‌ها داده شد بازمان قبل از آن قابل‌مقایسه نیست، تصریح کرد: آمریکا و استکبار جهانی همواره به دنبال این بودند تا مانع پیشرفت واقعی کشور شوند و ایران را از علم و تعالی دور نگه‌دارند.

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه امروز ایران کشوری سرافراز و باعزت در دنیا است و این مهم کاملاً مشهود و محسوس است، ادامه داد: این سرافرازی و استقلال و آبروی کشور به برکت انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه اگر انقلاب اسلامی نبود، مستکبرین همچنان کشور ما را در فقر نگه می‌داشتند و ثروت‌های ملی ما را چپاول می‌کردند، خاطرنشان کرد: زنده شدن آرمان آزادی فلسطین و احیا شدن ارزش‌های انقلابی و اسلامی در منطقه نیز به برکت همین انقلاب است.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد با تأکید بر اینکه مستکبرین عالم و در رأس آن‌ها آمریکای جهان خوار طاقت تحمل چنین مواردی را ندارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی منافع استکبار را به خطر انداخت و نقشه‌های آمریکا را بی‌اثر کرد و همین مهم دلیل این دشمنی‌های آمریکا با کشور و مردم ایران است.

نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: آمریکا برای ضربه به ایران اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن انقلاب از هیچ توطئه و فتنه‌ای دریغ نکرده و نمی‌کند و مردم همان‌طور که تا امروز با هوشیاری و بصیرت خود، این فتنه‌ها را خنثی کردند همواره باید نسبت به این توطئه‌ها هوشیار باشند.

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایمان امام راحل عظیم‌الشأن به خداوند و اخلاص بی‌نظیر ایشان نقش مهمی در پیروزی انقلاب و هدایت مردم داشت، اذعان کرد: همه اقشار مردم به‌خصوص مسئولین باید پاسدار این انقلاب و ارزش‌های آن باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم دل درگرو انقلاب دارند و همواره در این راه جان‌فشانی‌های فراوان کردند و با صبر و بصیرت در این مسیر ثابت‌قدم بودند، خطاب به مسئولین افزود: مسئولین باید خود را خادم مردم و انقلاب بدانند و نسب به مردم و کشور احساس مسئولیت بیشتری کنند.

آیت‌الله ناصری با تأکید بر اینکه دولتمردان و مسئولین باید تلاش خود را برای رشد و تعالی جامعه، خدمت به مردم و حل معضلات کشور و پیشبرد اهداف انقلاب به کار بگیرند، ادامه داد: مسئولین باید از حزب‌بازی‌ها و سیاست زدگی‌ها پرهیز کنند و بدانند که مقامی که به امانت به آن‌ها سپرده‌شده برای خدمت به مردم و کشور است نه قدرت‌طلبی و سوءاستفاده از قدرت و امکانات.

امام جمعه یزد در پایان با اشاره به اینکه خداوند در طول این سال‌ها همواره یاور انقلاب بوده، ادامه داد: کوتاهی مسئولین وبی تفاوت بودن آن‌ها نسبت به آرمان‌های انقلاب و خواسته‌های این مردم انقلابی، به انقلاب ضربه می‌زند.

بازخوانی خاطراتی از ایام پیروزی انقلاب اسلامی و اشاره به حوادث گوناگون بهمن‌ماه سال ۵۷ و درایت و هوشیاری امام خمینی (ره) از دیگر مطالب بیان‌شده توسط آیت‌الله ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد بود.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار