انتقاد سازمان عفو بین الملل از بازداشت فعالان حقوق بشر در عربستان

سازمان عفو بین الملل از بازداشت فعالان حقوق بشر در عربستان و محاکمه آنها انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان عفو بین الملل روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد یک دادگاه در عربستان سعودی، محمد العتیبی و عبد الله العطاوی، فعالان حقوق بشر را به ترتیب به 14 و هفت سال حبس محکوم کرده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، این اتباع سعودی با اتهاماتی از قبیل ایجاد یک سازمان مستقل، و اظهار سخنان آسیب زننده به عربستان سعودی متهم هستند.

عفو بین الملل در این باره اعلام کرد العتیبی و العطاوی، نخستین مدافعان حقوق بشر در عربستان هستند که در دوران محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور محکوم می شوند.

العتیبی در ماه مه گذشته در فرودگاه دوحه بازداشت و از قطر به عربستان منتقل شد. وی قصد داشت به همراه همسر و فرزندش به نروژ برود. او پناهندگی سیاسی را از نروژ اخذ کرده بود. عفو بین الملل در این باره اعلام کرد فهرستی از اتهامات علیه وی مطرح شده است که برخی از آنها شامل سرکردگی آشوبها، تحریک افکار عمومی و طرح سخنانی علیه پادشاهی سعودی است.

«سماح حدید» مدیر خاورمیانه عفو بین الملل در این باره در بیانیه خود نوشت: "محمد العتیبی و عبد الله العطاوی اصلا نباید مورد پیگرد قضایی قرار می گرفتند، و صدور حکم های سختگیرانه علیه این دو نفر، تایید کننده نگرانی های ما در این خصوص است که محمد بن سلمان در اداره جدید اوضاع، مصمم است تا جوامع مدنی و مدافعان حقوق بشر را در این کشور ساکت کند."

انتهای پیام/

انتقاد سازمان عفو بین الملل از عربستان

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار