مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد؛

ارائه تسهیلات بانکی صرف ایجاد اشتغال فراگیر در روستاهای استان یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزدگفت: پنجهزار و 290 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی صرف اشتغال زایی در روستاهای استان یزد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: پنجهزار و 290 میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی صرف ایجاد اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی و اشتغال زایی در روستاهای استان یزد می شود .

ریاحی افزود : از این مبلغ 2 هزار و 370میلیارد ریال به طرح های اقتصاد روستایی اختصاص دارد که تاکنون 830میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.

به گفته وی ، سهم شهرستان ابرکوه از تسهیلات مرحله نخست طرح های اقتصادی روستایی 100 میلیارد و 60میلیون ریال است .

وی با بیان اینکه 160میلیارد ریال تسهیلات برای ساماندهی و حمایت از طرح های مشاغل خانگی اختصاص یافت، یادآور شد: از سه هزار و 510 متقاضی مشاغل خانگی ، یکهزار و 100نفر برای دریافت اخذ وام به بانک های عامل معرفی شدند.

ریاحی به پرداخت وام اشتغال در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای کمتر از 10هزارنفر جمعیت با نرخ 6 درصد و شرایط آسان به متقاضیان اشاره کرد و افزود: متقاضیان برای دریافت وام به بخشداری ها و اداره های تعاون شهرستان های استان مراجعه کنند.

توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی

محمدیارمند مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد گفت: پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی در جهت برداشت از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین اقدامات دولت در زمینه ایجاد اشتغال بود.

وی افزود: با این مصوبه یک و نیم میلیارد دلار معادل ۶ هزار میلیارد تومان برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی در نظر گرفته شد که سهم استان یزد ۱.۹۸ درصد معادل ۲۳۶ میلیون تومان خواهد بود که این اعتبارات مابین یک هزارو ۱۱۲ روستای استان توزیع خواهد شد.

یارمند سهم بندی دستگاه‌های مربوطه در جهت ایجاد اشتغال را اتفاق خوب دانست وافزود: تسهیلات ارائه شده در این طرح عظیم اشتغالزایی در حوزه‌های طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی تعریف شده که از این میزان سهم طرح‌های کشاورزی ۴۵ درصد، صنایع کوچک و معادن ۱۰ درصد، حوزه فناوری اطلاعات و آی تی ۱۵ درصد، گردشگری ۱۰ درصد، صنایع دستی ۱۰ درصد و سرمایه در گردش ۱۰ درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال جدید، در آمدافزایی و حفظ منافع اقتصادی روستا از اهداف دولت در زمینه اشتغالزایی است گفت: تسهیلات اشتغال روستایی با دوره مشارکت مدنی دو ساله، دوره تنفس یک سال، فروش اقساطی ۶ ساله و دوره تامین مالی ۱۸ ماه ،سرمایه در گردش، ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ ی

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار