استان تهران با حضور سی و چهار هزار و ۴۵۰ نفر، رتبه یک کشوری را در آزمون حفظ و قرآن کسب کرد

حجت الاسلام والمسلمین رحیم بابایی گفت: استان تهران با بیش از سی و چهار هزار و ۴۵۰ نفر رتبه یک کشوری را کسب کرده و به عنوان برترین شهرستان شناخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیم بابایی رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، گفت: امسال برای اولین بار برگزاری بزرگترین آزمون کتبی و شفاهی و همچنین رخداد قرآنی کشور تا دهم اسفند ماه سال جاری، در حال رقم خوردن است. از سه ماه گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه، همراه با وزارت فرهنگ و ارشاد تفاهم نامه‌ای مبنی بر متحد الشکل برگزار کردن آزمون قرآنی به صورت کنکور با ضریب بالا داشتند، تا به شکل منسجم در یک حوزه امتحانی این آزمون برگزار شود.

وی در ادامه بیان کرد: این پیشرفت و ثبت نام‌ها در سایت آزمون‌های سراسری معاونت قرآن و عترت ارشاد آغاز شد و موسساتی که وابسته به وزارت ارشاد و اداره‌های اوقاف و امور خیریه، مرکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه و مدارسی که تحت طرح حفظ ما بودند، آغاز به کار کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران، افزود: امروز در ۷ بهمن که ثبت نام در سایت به اتمام رسیده است، استان تهران با بیش از سی و چهار هزار و ۴۵۰ نفر رتبه یک کشوری را کسب کرده و همچنین به عنوان برترین شهرستان شناخته شده است.

حجت السلام والمسلمین بابایی تاکید کرد: همچنین بیشترین ثبت‌نام‌ها از ناحیه سازمان اوقاف و بقاع متبرکه بوده، اگرچه آمار ارشاد و اوقاف یکی محسوب می‌شود و ما تفکیک در ثبت نام‌ها نداریم.

وی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب و همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان اوقاف رابه عنوان نهاد پیشکسوت در امور برگزاری مسابقات قرآنی درنظر گرفته‌اند. به این شکل که سازمان اوقاف ناظر بر همه آزمون و مسابقات قرآنی کشور اعم از نیرو‌های مسلح، حوزه‌های علمیه، مدارس قرآنی و حتی امور زندان ها، نظارت دارد و حتما باید حضور داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی در پایان با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی کشور، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید امامزادگان و بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم. ما در نظر داریم تا مجالس قرآنی را در تکایا، حسینیه ها، مدارس قرآنی و خانه را با محور قرار دادن امامزادگان و بقاع متبرکه گسترش دهیم و تقویت کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.