هاشمی گفت:همزمان با ایام الله دهه فجر در 92 نقطه از استان قم مراسم گلباران و عطرافشانی مزار شده برگزار می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سید جواد‌هاشمی،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم،درجلسه کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد:ملت آزاده ایران،‌پیروزی خون بر شمشیررانخستین باردر دوران انقلاب اسلامی باتکیه برفرهنگ عاشورا تجربه کرد،‌ پیروزی نهضت اسلامی علیه رژیم ظالم،‌ وابسته و سرسپرده آغاز مقابله حق علیه باطل بود.

مسئول کمیته ایثارگران دهه فجر استان قم با اشاره به اینکه در جریان انقلاب اسلامی 100شهید در قم تقدیم شدند،خاطرنشان کرد:قیام قم از 15 خرداد 42 با حضور مردم بصیر و آگاه قم در اوج خفقان رژیم آغاز شد و پایه ریزی انقلاب از همین قیام بزرگ آغاز شد و قیام 19 دی از همین شهر بود که موجب شکل گیری انقلاب اسلامی در سراسر ایران و فجر انقلاب در بهمن 57 شد.

وی افزود: ملت شجاع ایران گوش به فرمان ولایت باهمان روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در دوران سخت و خفقان رژیم به پا خاست و سینه‌ها را سپر گلوله‌ها کرد، ‌شهید داد و با خون پاک شهدایش ایران را از لوث وجود حاکمان ظالم پاک کرد.

‌هاشمی ادامه داد: انقلابی که برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و احیای اسلام اصیل ایجاد شد و ملت امروز وفادار به آن خون‌های پاک است و مسیر توسعه را با همان روحیه ایثارگری و شهادت طلبی چهار دهه در شرایط تحریم‌ها و تهدیدها طی کرده و امروز به عنوان یک قدرت تاثیر گذار مطرح است.

وی اضافه کرد: در تمام این سال‌ها هیچگاه دشمنان دست از توطئه و کینه توزی برای براندازی نظام اسلامی برنداشته‌اند و هر لحظه دشمنی خویش را بیش از پیش به نمایش گذاشته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطرنشان کرد: ملت ایران هر ساله دهه فجر را به پاس گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان یک افتخار بزرگ گرامی داشته و همواره به خون‌های پاک شهدای انقلاب اسلامی وفادار بوده و پیشرفت‌های امروز را در سایه امنیت و آسایش، مدیون جانفشانی شهدا می‌داند.

‌هاشمی افزود: کمیته ایثارگران هر ساله به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی در آستانه دهه مبارک فجر با عضویت 32 دستگاه و نهاد انقلابی تشکیل جلسه داده و برنامه‌های این ایام را ارائه می‌کند که از محوری ترین این برنامه‌ها برگزاری میهمانی لاله‌ها با حضور مردم و مسئولان می‌باشد.

وی اضافه کرد: همزمان با این ایام 92 نقطه از استان قم در شهر و روستاها گلباران و عطرافشانی شده و باری دیگر در آیین میهمانی لاله‌ها با آرمانهای رفیع شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

برگزاری مراسم گلباران مزار شهدا در 92 نقطه استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار