معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد؛

تلاش دامپزشکی استان یزد برای مهار آنفلونزای فوق حاد پرندگان/ مردم نگران نباشند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزدگفت:در برخی ازکانون‌های حیوانی یزد آنفلونزای فوق حاد پرندگان مشاهده شد که دامپزشکی استان در حال مهار این بیماری است.

 محمد حسن لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مرگ و میری به دلیل بروز این بیماری در استان یزد گزارش نشده است.

لطفی افزود: در زمینه آنفلونزای فوق حاد پرندگان نیز هیچ مورد مثبت انسانی مشاهده نشده است،‌ افزود: برخی کانون‌های حیوانی مشاهده شده که دامپزشکی استان به خوبی در این زمینه وارد عمل شده و در حال مهار این بیماری است.

وی ادامه داد: هر سال در شش ماه دوم سال در اغلب شهرها آنفلونزا در بین مردم شیوع پیدا می‌کند و امسال نیز آنفلونزاهای H۱N۱، H۳N۲ و آنفلوانزای نوع B در یزد شیوع یافته‌اند.

 معاون بهداشتی دانشگاه گفت: 37 مورد آزمایش آنفلونزا از اول پاییز تا پایان دی‌ماه مثبت شده و در حال حاضر از نمونه‌های موجود، ۶۷ درصد مبتلایان به آنفلونزا مبتلا به آنفلوانزای نوع B شده‌اند.

لطفی خاطرنشان کرد: افرادی که نقصی در سیستم ایمنی بدن آنها وجود داشته باشد بیشتر دچار این بیماری می‌شوند به نحوی که اغلب افراد مبتلایی که آزمایش آنها مثبت شده است، بالای ۶۵ سال سن دارند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، قلبی و عروقی، کلیوی و ... هستند نیز بیش از سایر گروه‌های جامعه مبتلا به این بیماری می‌شوند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین از شناسایی ۱۱ کانون آنفلونزای فوق حاد پزندگان در یزد خبر داد و گفت: تیم‌های معدوم سازی دامپزشکی وارد عمل شده‌اند و این بیماری نیز تقریبا تحت کنترل درآمده است و در مجموع، تخت‌های بیمارستانی برای خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به انواع آنفلونزا آماده است.

لطفی تصریح کرد: در مجموع شرایط خوبی داریم و مردم نگران نباشند اما لازم است نکات بهداشتی که در این زمینه توصیه شده را به خوبی رعایت کنند.

انتهای پیام/ی

شناسایی ۱۱ کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار