با اجرای طرح روستا تعاون 26 هزار و218 نفر در زنجان شاغل می شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت : طرح روستا تعاون با هدف ایجاد 3 هزار طرح تعاونی روستایی در کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، یوسفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به این که سهم استان طرح روستا تعاون 48 تعاونی با اشتغالزایی برای 26 هزار و218 نفر است گفت : تاکنون 43 تعاونی در این طرح مشارکت کرده‌اند.
وی افزود : طبق آمار 60 درصد از این هدفگذاری‌ها مربوط به ایجاد تعاونی جدید و 40 درصد فعال سازی تعاونی‌های راکد روستایی است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : به منظور اجرای دو طرح " اشتغال فراگیر " و " اشتغال روستایی" سامانه‌ای مشترک "کارا" راه‌اندازی شده که در دسترس سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است.
یوسفی با اشاره به برنامه‌های دولت برای ایجاد 970 هزار فرصت شغلی در کشور، سهم استان از این تعداد را 12 هزار و 500 شغل اعلام کرد.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان این فرصت‌های شغلی در قالب توسعه رسته‌های منتخب، مداخلات سیاسی و اشتغال حمایتی پیگیری ایجاد خواهد شد.
وی اظهار کرد : 912 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از بخش مشاغل خانگی اختصاص داده شده است.
یوسفی در پایان گفت : طبق آمار گرفته شده در نیمه نخست امسال 32 هزار نفر بیکار شناسایی شده و نرخ بیکاری 9.7 درصد است.


انتهای پیام / ک


شناسایی 32 هزار نفر بیکار در زنجان

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.