گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در دیدار از برخی شهرهای آمریکا به وضعیت بسیار بد اسکان ، شرایط بد بهداشتی و افزایش آمار بی‌خانمان‌های این کشور اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه انگلیسی «گاردین»، «لیلانی فرحا» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در سفری به آمریکا از  وضعیت اسف بار بی خانمانان در این کشور به ویژه کالیفرنیا خبر داد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل که  در حوزه مسکن و بررسی شرایط زندگی ناخوشایند و ارزیابی انطباق آن با قوانین بین المللی حقوق بشر فعالیت می کند، در بازدیدی غیر رسمی از شهر سانفرانسیسکو گفت: «وضعیت در این کشور ثروتمند غیرقابل پذیرش و اسفناک  است.»

وی همچنین در نامه ای به شهردار سانفرانسیسکو نوشت: «چنین شرایطی معادل رفتار ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز است.»
فراحا سپس به دیدار خود با مرد جوان بی‌خانمانی در «مینه سوتا» اشاره می‌کند که به مدت دو یا سه سال است بی‌پناه بوده و با شرایط بدی زندگی می‌کند.

وی در دیدار با این فرد به ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد اشاره کرده و پرسید که اگر دولت آمریکا مکانی را به او برای ادامه زندگی دهد چه واکنشی نشان خواهد داد. این فرد در پاسخ می‌گوید: «اگر این اتفاق می‌افتاد، به هوا می‌پریدم.»

نماینده ویژه سازمان ملل آنگاه در پاسخ به وی می‌گوید: «این کاری است که از دولت شما انتظار می‌رود انجام دهد. باید بگویم که دولت سرتان را کلاه می‌گذارد و گولتان می‌زند.»

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد همچنین سفر‌ی هم به اوکلند داشت، همچنین اسکان بد بی‌خانمان‌ها در این شهر و زندگی بدون برق و لوله کشی آب در سر پناه‌های موقت  را گوشزد کرد.

«لیلانی فرحا» در پایان نیز به وضعیت اسفناک لس آنجلس یکی از ثروتمند ترین شهرهای آمریکا اشاره کرد.

انتهای پیام/

ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از وضع زندگی بی‌خانمان‌ها در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید. یکی از اتفاقات خوبی که میشه بیفته این است که آدرس منبع خبر رو هم در خبر درج کنید
آخرین اخبار