فرانسه درباره صدور حکم اعدام برای تروریست‌های فرانسوی به عراق هشدار داد

وزیر دادگستری فرانسه به عراق هشدار داد، در صورت صدور حکم اعدام برای چند تبعه فرانسوی متهم به همکاری با داعش، «مداخله» خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛­ وزیر دادگستری فرانسه به عراق هشدار داد، در صورت صدور حکم اعدام برای چند تبعه فرانسوی متهم به همکاری با داعش، «مداخله» خواهیم کرد.

نیکول بلوبه، وزیر دادگستری فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد اگر هر تندرو فرانسوی در عراق و سوریه به اعدام محکوم شود فرانسه دخالت خواهد کرد.

پس از آنکه یک دادگاه عراقی این ماه یک شهروند آلمانی مغربی تبار را به علت عضویت در گروه وهابی صهیونیستی داعش به اعدام محکوم کرد این اظهارات مطرح شد.

اتحادیه اروپا مدت‌های طولانی است که سیاست مخالفت با مجازات اعدام را در پیش گرفته است و همه کشور‌های عضو این اتحادیه مجازات اعدام را لغو کرده اند.

بلوبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی در پاسخ به اینکه موضع فرانسه در صورتی که یکی از شهروندانش به اعدام محکوم شوند چیست، گفت: «دولت فرانسه از طریق مذاکره با کشور مسئول، دخالت خواهد کرد.»

بلوبه افزود هرگونه مذاکره از این قبیل شاید درخواست برای تحویل مجرم را شامل شود.

دادستان کل فرانسه این ماه اعلام کرده بود حدود ۷۶۷ فرانسوی از جمله ۲۹۵ زن در عراق و سوریه حضور دارند.

  انتهای پیام/

هشدار وزیر دادگستری فرانسه به عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پ
۱۳:۰۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
تروریست ها همه جا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
نترسید و همشان رو یکجا اعدام کنید به فرانسه چه ربط دارد که در امور داخلی عراق دخالت میکند مگر شما مستمره انها هستید ان وقت که در عراق ادمکشی می کردند انها کجا بودند غلط زیادی میکنند همشان را اعدام کنید و از هیچ چیز جز خداوند نترسید .
-
الف
۱۰:۲۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
چاقو دسته ی خودشو نمی بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
دولت های منطقه باید قاطع برخورد کنند خاک عراق فرانسه نیست و قانون خودش را دارد انها بدون اجازه وارد خاک عراق شده اند و ادعای اجراء قانون فرانسه هم را دارند چه پست و پررو تشریف دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
بفرسنشون همون فرانسه که اونجا رو آتیش بزنن
آخرین اخبار