قطعی برق هزاران خانه در استرالیا در پی افزایش شدید دمای هوا

افزایش موج گرما در استرالیا باعث ایجاد نقص در شبکه برق‌رسانی و خاموشی هزاران خانه در این کشور شد.

قطعی برق هزاران خانه در استرالیا در پی افزایش دمای هوابه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، برق بیش از 10 هزار خانه در دومین ایالت پرجمعیت استرالیا روز دوشنبه در پی هجوم موج گرما  قطع شد. به دلیل گرمای شدید استفاده از برق در این منطقه افزایش یافت و از ظرفیت شبکه برق فراتر رفت.

قطعی برق که روز یکشنبه بیش از 50 هزار خانه را تحت تاثیر قرار داد تنها یک سال پس از خاموشی کامل سیدنی –بزرگترین شهر استرالیا- و 16 ماه پس از خاموشی گسترده در جنوب استرالیا اتفاق افتاد.

البته خاموشی اخیر بیش از آنکه به دلیل کمبود برق باشد به دلیل ناکارآمد بودن شبکه برق‌رسانی است که باعث بالا گرفتن بحث ها درباره استفاده استرالیا از انرژی‌های تجدیدپذیر شده است.

دمای ایالت ویکتوریا در اوایل هفته به 40 درجه سانتیگراد رسید و باعث شد مردم کولرها و پمپ استخرها را به کار اندازند به همین دلیل مصرف انرژی بسیار بالا رفت. حتی سقف استادیوم برای برگزاری مسابقات تنیس آزاد استرالیا نیز یکشنبه شب بسته شد.

با اینکه تلاش برای وصل کردن برق در طول شب هم ادامه داشت، برخی از خانه‌ها تا عصر دوشنبه برق نداشتند. دمای هوا در روزهای آینده کاهش می‌یابد اما موج گرمای بعدی اوایل ماه فوریه فرا می‌رسد.

انتهای پیام/

قطع شدن برق هزاران خانه در استرالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار