نگهداری ۲۲ کودک دارای معلولیت در خانه های کودک و نوجوان بهزیستی

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: 22کودک دارای معلولیت در خانه های کودک و نوجوان بهزیستی نگهداری می شود، که این کودکان را می‌توانیم تنها به خانواده اعم از افراد درجه یک یا سایر بستگان تحویل دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجتبی ناجی  با بیان اینکه در حال حاضر  ۳۸ خانه کودک و نوجوان در مقاطع سنی مختلف در سراسر استان اصفهان دایر است، اظهار کرد: از این تعداد هفت مرکز در شهر اصفهان و مابقی در دیگر نقاط استان دایر است.

وی اضافه کرد: یک شیرخوارگاه دولتی ویژه کودکان زیر سه سال نیز در شهر اصفهان فعال است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۳ کودک رها شده در استان اصفهان با حکم مراجع قانونی به بهزیستی ارجاع داده شده است،  تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ کودک در خانه های کودک و نوجوان بهزیستی نگهداری می شود که از این تعداد ۳۱ درصد مجهول‌الهویه و ۴۰ درصد آنها بدسرپرست و دارای والدین معتاد بوده‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تعدادی از این کودکان به دلیل بدسرپرستی و یا بی سرپرستی با صلاحیت از طریق مراجع قانونی به خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند، گفت: این کودکان تنها تا زمانی تحت پوشش بهزیستی هستند که وضعیت سرپرستی آنها توسط خانواده کودک مشخص شود.

ناجی با بیان اینکه ۲۲ کودک دارای معلولیت در خانه های کودک و نوجوان بهزیستی نگهداری می شود، افزود: این کودکان را می‌توانیم تنها به خانواده اعم از افراد درجه یک یا سایر بستگان تحویل دهیم.

ناجی در خصوص تعداد کودکان واگذار شده به متقاضیان فرزندخواندگی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون، ۵۷ کودک به زوج‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شده که از این تعداد، ۳۶ پسر و ۲۱ نفر دختر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح جدیدی از ابتدای تیرماه امسال با عنوان مراقبت مشارکتی کودکان در استان اصفهان اجرا شد، تصریح کرد: در این طرح کودکانی که وضعیت حضانت یا سرپرستی آنها مشخص نیست با شرط موقت بودن حضانت، به خانواده‌هایی که داوطلب هستند، واگذار می‌شوند.

ناجی با اشاره به اینکه ۲۳۵ خانواده متقاضی حضور در طرح مراقبت مشارکتی کودکان هستند، گفت: ۵۱ کودک از ابتدای تیر ماه امسال به متقاضیان واگذار شد که نکته حائز اهمیت در این طرح، علاقه متقاضیان دارای فرزند برای مشارکت در این طرح بوده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه هفت متقاضی، کودکان معلول را برای فرزندخواندگی در این طرح انتخاب کرده‌اند، افزود: این کودکان دارای بیماری صعب‌العلاج یا معلولیت‌های شدید بوده‌اند که ترویج این امر خداپسندانه نیازمند فرهنگ‌سازی در رسانه‌هاست.

ناجی در تشریح روند فرزندخواندگی با اشاره به اینکه برخی از زوج‌ها هفت سال در انتظار فرزندخواندگی بوده‌اند، گفت: بیش از دو هزار زوج در استان اصفهان در انتظار پذیرش فرزندخوانده هستند که متقاضیان در شهرستان‌ها به ادارات بهزیستی و در شهر اصفهان به اداره پذیرش در خیابان احمدآباد مراجعه کنند تا روند بررسی صلاحیت‌ها را طی کنند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.