نامه انتقادی بطحایی به رئیس مجلس درباره حذف پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش از حذف پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل صندوق توسعه ملی انتقاد کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی از حذف پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انتقاد کرد.

«به استحضار می رساند در سال 1396، 43 هزار نفر از فرهنگیان کشور به افتخار بازنشستگی نائل شده اند که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت آنان ، 36000 میلیارد ریال است. برای تامین این مبلغ، دولت در بند (و) تبصره (4) لایحه بودجه سال 1397 کل کشور معادل ریالی یک میلیارد و شش میلیون دلار با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی پیش بینی کرده بود که این امر طی فرآیند بررسی لایحه در کمیسیون تلفیق بودجه، مورد تصویب قرار نگرفت.

همان‌گونه که استحضار دارید یکی از مشکلاتی که همواره برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان کشور وجود داشته، تاخیرهای قابل توجه در پرداخت بوده که این امر همواره مورد اعتراض آنان قرار داشته است و احساس تبعیض وتفاوت در نحوه و زمان دریافت پاداش پایان خدمت همواره خاطر جامعه شریف معلمان کشور را مکدر می سازد.

حذف مبلغ پیش بینی شده در قانون بودجه به دلیل اینکه از محل منابع عمومی بودجه و در حین اجرای آن قابل پیش بینی نیست، قطعا این روند را در سال آتی با مشکل بیشتری مواجه می سازد. از سوی دیگر اضافه شدن بازنشستگان سال 1397 نیاز به منابع بیشتری به وجود خواهد آورد که در صورت فقدان تدبیر به موقع، مشکلاتی برای دولت و این وزارتخانه ایجاد خواهد کرد.

با توجه به موارد بالا و نظر به اهمیت موضوع، خواهشمند است دستور فرمایید در فرصت باقی مانده از فرآیند بررسی و تصویب لایحه بودجه سال آینده، این موضوع مورد امعان نظر و اقدام لازم قرار گیرد. بی تردید نگاه حمایتی و سرمایه‌ای مجلس محترم به آموزش و پرورش، در ارتقای انگیزه شغلی فرهنگیان شریف کشور تاثیر مستقیم خواهد داشت.»

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی نوبت عصر دیروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی از اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در بودجه ۹۷ خبر داد و گفت: لازم است نکته مهمی درباره پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش مطرح کنم که برخی ها بیان کردند از لایحه بودجه حذف شده است.

وی افزود: معلمان عزیز ما مطلع باشند که قبلا دولت این موضوع را در قالب تبصره ۴ آورده بود تا این میزان از محل صندوق توسعه ملی تامین شود اما صندوق توسعه ملی برای امر دیگری است و چون این کار مخالف سیاست‌های کلی بود تغییراتی در جداول داده شد.

لاریجانی اضافه کرد: بر اساس ردیف ۵۳، ۴۰، ۴۶ و تغییرات داده شده در جداول مقرر شد که برای تسویه مطالبات موضوع پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود لذا نگرانی از این جهت وجود ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عزیزان معلم ما نگران نباشند، ‌این مبلغ اضافه و در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
حقوق فرهنگیان را خواهش میکنم زیاد کنید
Germany
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
چرا پرداخت پاداش را حذف می کنید ؟
آخرین اخبار