شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مهمترین محورهای اجلاس احزاب آسیایی/تشکیل کمیته‌ای 6 نفره برای تهیه اصلاحیه قانون جدید احزاب

عضو هيئت رئيسه خانه احزاب مهمترین محورهای اجلاس احزاب آسیایی را که 13 و 14 بهمن در کشورمان برگزار می‌شود، تشریح کرد.

احمد شریف عضو هيئت رئيسه خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جزئیات جلسه شورای مرکزی خانه احزاب ایران، اظهار کرد: اجلاس احزاب آسیایی 13 و 14 بهمن به میزبانی حزب موتلفه اسلامی برگزار می‌شود و از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب نیز دعوت شده تا در این اجلاس سخنرانی کنند.

وی ادامه داد: از فراکسیون اصلاح‌طلبان آقای حسین کاشفی، از فراکسیون مستقلین و اعتدال گرایان آقای میرمحمدی، از فراکسیون اصولگرایان آقای میرباقری و حسین کمالی در جایگاه رئیس خانه احزاب، در این اجلاس سخنرانی می‌کنند.

عضو هيئت رئيسه خانه احزاب با بیان اینکه از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان برای سخنرانی افتتاحیه دعوت شده است، گفت: صحبت‌هایی هم شده که آقای لاریجانی در این جلسه به ایراد سخنرانی بپردازد.

شریف با اشاره به اینکه دبیرکل سازمان ملل برای این اجلاس پیام یدیویی ارسال می‌کند، درباره محورهای این اجلاس، ادامه داد: این اجلاس برای هم‌فکری میان احزاب آسیایی است و در نشست اول نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجه با افراط گرایی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در نشست دوم این اجلاس به بحث احزاب و توسعه پایدار شهری پرداخته می‌شود و در نشست سوم نیز درباره نقش احزاب در توسعه سیاسی، همکاری‌های فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابرایشم بحث خواهد شد.

عضو هيئت رئيسه خانه احزاب درباره جزئیات دیگر نشست دیروز تشکل متبوعش، تصریح کرد: احزاب و تشکل‌ها نسبت به قانون جدید فعالیت‌های حزبی اعتراضاتی دارند در همین راستا کمیته‌ای در مجلس برای رفع ایرادات این قانون تشکیل شده است.

شریف گفت: در چندین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب این قانون را بررسی کرد و روز گذشته نیز کمیته‌ای متشکل از آقایان کمالی، حشمتیان، کاشفی، میرباقری، ولی‌زاده و اسلامی تبار برای تهیه اصلاحیه نهایی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: بعد از آن اصلاحیه در شورای مرکزی خانه احزاب تصویب می‌شود و برای کمیته‌ اصلاح این قانون در مجلس ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار