غیب‌پرور در همایش سرآمدان فناوری و صنعت؛

رویکرد بسیج، تعامل سازنده با دولت است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رویکرد ما تعامل سازنده با دولت است و اگر از جانب بسیج طرحی ارائه شود با سازمان و وزارتخانه مربوطه در میان گذاشته می‌شود.

رویکرد بسیج تعامل سازنده با دولت استبه گزارش  خبرنگار دفاعی و امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در "همایش سرآمدان فناوری و صنعت و نمایشگاه تخصصی بسیج مهندسین کشور" که صبح امروز سه‌شنبه 10 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که بعد از قرن‌ها حاکمیت دین خدا را در قالب انقلاب رهایی‌بخش اسلامی شاهد بودیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران علاوه بر نیروی انسانی مجرب، متخصص، باسواد و فهیم دارای معادن خدادادی نیز هست، ادامه داد:‌ با توجه به اهداف بلند انقلاب اسلامی طبیعی است که ما در موضوعات مختلف باید از رشد و بالندگی قابل قبولی برخوردار باشیم، اما متأسفانه در برخی از جاها از جمله صنعت دچار کندی هستیم.

غیب‌پرور تصریح کرد: ما می‌بایست یک طرح برای برون رفت از مشکلات ایجاد کنیم، جامعه بسیج مهندسین در بخش صنعت و کشاورزی و یا دیگر بخش‌ها همچون عمران دارای حدود 190 هزار مهندس بسیجی است.

وی با بیان اینکه اگر این عدد را به خارج از بسیج مهندسین تسری دهیم، چندین برابر خواهد شد، ادامه داد: در نگاه کلان، ما کمبود نیروی انسانی متخصص نداریم، ضمن اینکه در آمار و ارقام تحصیل کرده‌ها را نیز محاسبه نمی‌کنیم گرچه این‌ها پتانسیل و ذخیره برای کشور هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اگر ما بپذیریم مشکل در تعداد افراد متخصص نداریم، آن وقت باید آسیب شناسی کرده تا مشکلات را شناسایی کنیم.

غیب‌پرور با اشاره به اینکه ما در بخش نیروی انسانی کارآمد و متخصص نیازمند نگاه تحولی در مدیریت صنعت هستیم، افزود: این امر به معنای خدشه‌وار کردن به مدیران نیست، بلکه بحث بر سر نظارت سیستم‌های اداری و تعامل مدیران است که متأسفانه ما از یک نظام مدیریتی انقلابی‌گری تحول‌گرا در کشور برخوردار نیستیم.

وی با بیان اینکه اگر ما بر این باور باشیم که یک نظام مدیریتی تحول گرای انقلابی می‌بایست حاکم شود، ادامه داد: در این صورت بسیاری از راه‌ها برایمان میان‌بر خواهد شد که آن موقع با هزاران نیروی تحصیلکرده‌ای که توان به کارگیری آنها را نداریم مواجه نخواهیم شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ما نسبت به آسیب شناسی صنعت کشور باید بصورت جدی ورود کنیم.

غیب‌پرور گفت: ما در برخی بخش‌ها، تعداد قابل ملاحظه‌ای پایان‌نامه‌های دکتری و ارشد داریم، ولی متأسفانه این پایان نامه‌ها در آرشیو کتابخانه‌ها هستند و ورودشان به صنعت کشور یا مسدود و یا کمرنگ است.

وی با اشاره به اینکه کشور متعلق به همه می‌باشد و باید به منافع آن توجه کنیم، ادامه داد: باید بر این موضوع تمرکز کنیم که چه کارهایی باید انجام شود تا از این وضعیت بیرون رفته و به جایگاهی که شأن کشور است برسیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: انقلاب اسلامی علمی را بلند کرد و امام نیز پرچمی را برافراشت که آن پرچم دلالت بر توانمندی ملتی داشت که در دوران ستمشاهی مورد تحقیر واقع می‌شدند. انقلاب منجر شد ما روی پای خود ایستاده و سرمان را بالا بگیریم، ولی در عمل در بخش‌هایی کوتاهی کردیم و اگر آسیب شناسی را به عنوان مسئله اصلی تلقی کنیم می‌توانیم ادعا کرده که اقتصاد مقاومتی را باور کرده‌ایم.

غیب‌پرور با بیان اینکه ما هنوز به مرحله باور اقتصاد مقاومتی نرسیده‌ایم، ادامه داد: اگر چنین بود و این مطلب اقتصاد مقاومتی را باور داشتیم سینه چاک کرده و شب و روز نداشتیم، اما به خاطر آن که این کار را انجام نداده‌ایم مشکلات سر جایشان وجود دارند.

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه بسیج مهندسین کشور اظهار کرد: در نمایشگاه امروز جوانان ایده خوبی داشتند و بسیاری از مردم ما صاحب فکر و ایده هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در همین نمایشگاه متخصصین سانتریفیوژ یخچال‌دار را ارائه دادند، ادامه داد: این سانتریفیوژ در یک پک طراحی شده که تنها 5 کشور موفق به ساخت آن شده‌اند.

غیب‌پرور تصریح کرد: اگر نگاه، انقلابی و تحول گرا نباشد متخصصین ما نمی‌توانند ساخته‌هایشان را ثبت، تولید و به صنعت وارد پیدا کنند، لذا در این صورت کشور دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: ما باید موانع را از بین ببریم همان طور که در دوران دفاع مقدس مهندسین بسیجی ما پل بعثت را در اواسط جنگ ساخته و آن را در طی شب و روز تکمیل کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بسیج مهندسین صنعت باید چندین کار بزرگ انجام دهد، ادامه داد: این کارها با کمک وزارتخانه‌ها شدنی است که شامل کمک به کارآمدی صنعت و نظام مدیریتی، تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص که باید مدل نوسازی صنعت کشور و همچنین رصد دائم و مستمر صنعت کشور را ارائه بدهیم.

غیب‌پرور با بیان اینکه سازمان بسیج طرح‌های جدیدی را شروع کرده است، ادامه داد: برخی رسانه‌ها و اصحاب جراید انتقادی به ما داشتند که چرا طرح‌ها بدون هماهنگی با فلان وزیر، شروع شده است.

وی تصریح کرد: رویکرد سازمان بسیج، تعامل سازنده با دولت است و اگر طرحی ارائه شود با سازمان‌ها و وزارتخانه مربوطه در میان گذاشته می‌شود، مگر آن که آن طرح اساسا برای خودمان باشد، ولی در بخش‌های دیگر همانند صنعت، کشاورزی، آموزش و پرورش و عمران این گونه نیست که بدون هماهنگی انجام شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با اشاره به اینکه بسیج آمادگی آمدن به میدان را دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته به وزیر وقت نیرو گفتم که بسیج می‌بایستی به میدان بیاید، چرا که موضوع انقلاب است و این انقلاب باید الگو و راهگشا برای مردم دنیا باشد و می‌توانیم با یک هم افزایی، باور و یک برنامه مشخص این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار