یارمحمدی در نطق میان دستور:

بازسازی و کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کشور از سوی دولت مقبول نیست

نماینده مردم زاهدان گفت: روند بازسازی و کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کشور از سوی دولت مقبول نیست، البته مشارکت مردم در این زمینه قابل تشکر است.

بازسازی و کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کشور از سوی دولت مقبول نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در نطق میان‌دستور امروز (سه‌شنبه، 10 بهمن‌ماه) اظهار کرد: آنچه یک کشور را در مقابل تمام فتنه‌ها بیمه می‌کند، نگاه ملی و مشارکت همه اقوام و مذاهب است.

وی افزود: اگر در یک دموکراسی قانونگذاری دقیق برای جلوگیری از تقسیم نامتعادل قدرت سیاسی صورت نگیرد، یک شاخه نظام حاکم ممکن است قدرت زیادی را در اختیار بگیرد.

یارمحمدی با بیان اینکه تقاضا دارم اقوام و مذاهب بر مبنای شایسته‌سالاری طبق قانون اساسی در امور مختلف مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: معتقدم همه باید کنار هم در صفوف فشرده برای سربلندی و عزت ایران تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان در این صف واحد تفرقه‌افکنی کنند.

نماینده مردم زاهدان بیان کرد: نارسایی موجود در نگاه برخی تصمیم‌گیران همواره روزنه اختلاف را ایجاد می‌کند، گلایه خود را از رئیس جمهور اعلام می‌کنم زیرا او اکثر آراء اهل سنت کشور را در انتخابات به خود اختصاص داد اما اقدام مناسبی برای آنها انجام نداده است.

وی اظهار کرد: همچنین از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی گلایه‌مند هستم چرا که سمت و سوی نگاه خود را به نخبگان اهل سنت اصلاح نکرده‌اند. قوم بلوچ در ادارات اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی حق مشارکت ندارند و احساس می‌شود این موضوع به صورت ناعادلانه بر سرنوشت انتصاب، اشتغال و استخدام جمعیت 75 درصدی استان سیستان و بلوچستان سایه افکنده است.

یارمحمدی در تذکر به روسای قوه مجریه و قضائیه ادامه داد: بداخلاقی در نظام اداری و قضایی کشور بیداد می‌کند و از تکریم ارباب رجوع چیزی جز تابلو و بنر باقی نمانده و نارضایتی مردم از دستگاه‌ها تبدیل به پرخاشگری اجتماعی شده است، به گونه‌ای که بعضا احساس می‌شود این نارضایتی‌ها به صورت تعمدی و جهت تحریک مردم برنامه‌ریزی می‌شود.

نماینده مردم زاهدان بیان کرد: وجود شکاف اجتماعی رفاهی میان مردم جای تأمل دارد، همچنین بازدید رؤسا و اعضای کمیسیون اجتماعی و آموزش و تحقیقات مجلس از حاشیه شهرستان زاهدان جای تشکر دارد و مهر تأئیدی بر نواقص عملکرد دولت‌ها در مناطق محروم است.

وی تأکید کرد: باید صادقانه پذیرفت که نهادهای حمایتی در راستای توانمندسازی خانواده‌ها نتوانستند وظایف خود را به درستی انجام دهند، همچنین افزایش روزافزون تقاضا برای عضویت در سازمان‌های حمایتی نشان می‌دهد که شرایط اقتصادی و اجتماعی حرکت خانوارهای ایرانی را به سوی فقر رقم زده است.

یارمحمدی اظهار کرد: روند بازسازی و کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کشور از سوی دولت مقبول نیست، البته مشارکت مردم در این زمینه قابل تشکر است، هرچند پس‌لرزه‌ها آسایش مردم را مختل کرده است اما برخی پس‌لرزه‌ها ناشی از افکار شیطان‌صفتان در فضای مجازی دور از انتظار بود.

نماینده مردم زاهدان بیان کرد: امسال حدود 5 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی با حمایت پیشوای مذهبی اهل سنت و تشویق مردم از تریبون نمازجمعه به استمرار این کمک‌ها با وجود شیطنت‌های فضای مجازی همخوانی ندارد.

وی متذکر شد: از تلاش سران قوای مجریه و مقننه برای دریافت اذن مقام معظم رهبری برای تکمیل آبیاری تحت فشار منطقه سیستان تشکر می‌کنم اما متأسفانه با این اقدام شاهد تبعیض آشکار میان مناطق استان و باعث ایجاد سوال در افکار عمومی شده است. آیا بهتر نبود این رقم به کل استان تخصیص پیدا می‌کرد؟

یارمحمدی گفت: ترسیم نادرست چهره اهل سنت در سطح ملی به عنوان اپوزیسیون رادیکال توسط عده‌ای افراطی این جمعیت معتقد را به حاشیه رانده و مانع مشارکت نخبگان آنها در سطوح مدیریتی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار