مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به وضع مدارس، این استان را جز سه استان فقیر از نظر فضای آموزشی دانست.

تهران جز ۳ استان فقیر در فضای آموزشی استبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نخستین جلسه ستاد مرکزی برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران عنوان کرد: زمانی در تهران مدرسه چهار شیفته وجود داشت که در هر شیفت ۱۲۰۰ دانش‌آموز تحصیل می‌کرد.

وی ادامه داد: تهران حتما جزء سه  استان فقیر از لحاظ فضای آموزشی است و بعضا تراکم دانش‌آموزی حدود ۳۳ نفر می‌شود.

باقری با بیان اینکه واقعیت این است که حتی مدارسی داریم که در برابر توفان هم مستحکم نیستند، بیان کرد: مجموعا ۲۵۰۰ مدرسه دولتی در شهر تهران وجود دارد که حدود ۷۰۰ مدرسه نیازمند توجه جدی و حدود ۱۰۰۰ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی هستند و این یعنی ۱۷۰۰ مدرسه تهران نیازمند توجه است.

در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز تهران باید از تکرار و یکنواختی پرهیز کنیم و تا جایی که امکان دارد از دانش‌آموزان، معلمان و خیرین در این امور استفاده شود.

رایزنی برای افزایش اعتبارات عمرانی مدارس

محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این مراسم عنوان کرد: مجموعه خیرین مدرسه ساز در قریب به ۲۰ سال گذشته موفقیت‌های بسیاری داشته است و در سال گذشته دولت اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در خصوص مدارس پیش بینی کرد، اما خیرین مدرسه ساز ۹۰۰ میلیارد تومان تعهد داشتند یعنی ۶ برابر بیشتر از دولت این تعهد وجود داشت.

وی با اشاره به اعتبارات عمرانی کنونی در خصوص مدرسه سازی، بیان کرد: اکنون دولت ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مدرسه سازی پیش بینی کرده است که با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حال رایزنی برای افزایش این اعتبارات هستیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: اکنون ۵ هزار و ۷۰۰ پروژه آموزشی نیمه تمام دولتی در کشور وجود دارد که خیرین سهم خود را پرداخت کرده‌اند و امیدواریم جشنواره بیستم خیرین مدرسه ساز باعث جذب مشارکت بیشتر خیرین شود.

حافظی با بیان اینکه امکان برگزاری برخی جشنواره‌های استانی در تهران هم وجود دارد، گفت: باید این موضوع و فرهنگ را اشاعه دهیم و بتوانیم از پتانسیل افرادی که از استان‌ها به تهران آمده و ساکن شده‌اند استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز در خارج از مرز‌ها هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تاکنون در کشور‌های امارات، ترکیه و هندوستان مجامع خیرین را راه‌اندازی کردیم و در کشور‌های کانادا، آلمان و امریکا نیز این مجامع را تسری خواهیم داد.

 برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در 24 اردیبهشت 97

داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس تهران در ادامه این مراسم گفت: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان‌ها از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز و تا خردادماه ادامه خواهد داشت.

ورناصری با اشاره به مکان و زمان برگزاری جشنواره خیرین عنوان کرد: برنامه داریم تا در ۲۴ اردیبهشت ماه سال آینده جشنواره خیرین مدرسه ساز را در یکی از سالن‌های شهر تهران برگزار کنیم.

وی بیان کرد: جشنواره بیستم خیرین مدرسه ساز با حمایت و مشارکت چهار نهاد از جمله نوسازی مدارس تهران، ادارات کل آموزش و پرورش تهران و شهرستان‌های استان تهران و مجامع خیرین مدرسه ساز برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس تهران با تأکید بر اهمیت توجه خیرین مدرسه ساز به استان تهران، تصریح کرد: اکنون استان تهران حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که این جمعیت دانش‌آموزی به اندازه جمعیت کلی چندین استان کشور است، بنابراین توجه به تهران از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
زن من رفته بود استرالیا اگه بشه پسرمون رو مدرسه ثبت نام کنه عکس مدرسه شونو که دیدم از بزرگی حیاط و سرسبزی انگار وسط پارک لاله مدرسه زده بودن ! مدرسه های ما جای سر پا ایستادن بچه ها هم نوش نیست