رنده قسیس: نشست‌های ژنو برای سوریه هیچ فایده‌ای نداشته است

یکی از مخالفان مستقل حکومت سوریه در نشست سوچی، نشست‌های ژنو را بی فایده و نشست آستانه را حامل صلحی هرچند غیرکامل به شمار آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ یکی از مخالفان مستقل حکومت سوریه در نشست سوچی، نشست‌های ژنو را بی فایده و نشست آستانه را حامل صلحی هرچند غیرکامل به شمار آورد.

رنده قسیس رئیس نشست آستانه که در نشست سوچی شرکت کرده است امروز در کنفرانسی خبری گفت: نشست آستانه با موفقیت برگزار شد اگرچه ممکن است موفقیت آن کامل نبوده است. نشست آستانه تاحدی موجب ایجاد صلح شد. به همین علت معتقدم ما باید به تلاش ادامه دهیم. اگرچه امروز ممکن است به نتیجه نرسیم، اما باید به تلاش ادامه دهیم. این نقطه آغاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نشست‌های ژنو تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته اند. من تردید دارم که بتوان کمیته موسوم به تدوین قانون اساسی را به سازمان ملل متحد نسبت داد زیرا نگران شکست خوردن آن هستم. نشست سوچی برای ادامه گفتگو‌ها و نوشتن قانون اساسی جدید برای سوریه است، اما در مرحله بعد هیئت سازمان ملل می‌تواند به این قانون مشروعیت ببخشد.

ما مردم سوریه باید خودمان قانون اساسی سوریه را بنویسیم وامروز به رغم وجود مشکلاتی، این امکان فراهم شده است.

رنده قسیس در بخش دیگری گفت: حکومت سوریه اگرچه اکنون ۷۰ درصد از اراضی کشور را تحت کنترل دارد، اما به مخالفان نیاز دارد زیرا بدون آن‌ها راه حل سیاسی برای سوریه وجود نخواهد داشت. اکنون اوضاع به صورت صددرصد به نفع رژیم حاکم در سوریه نیست البته به صورت صددرصدی به نفع مخالفان نیز نیست.

وی افزود: حکومت آینده سوریه باید در برابر همه اقشار مذهبی یا غیرمذهبی بی طرف باشد. همه شهروندان سوریه باید از حقوق مساوی برخوردار باشند. نکته سوم اینکه ضرورت وابستگی رئیس جمهوری سوریه به دیانت خاص باید لغو شود.

انتهای پیام/

مخالف مستقل سوری شرکت کننده در سوچی، نشست آستانه را تاحدی موجب ایجاد صلح دانست

برچسب ها: سوریه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار