اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور در اولویت پست استان اردبیل

مدیرکل پست استان اردبیل از اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) توسط اداره پست اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،علی امدادی،مدیرکل پست استان اردبیل گفت: یکی از اولویت های پست اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) با هدف جلوگیری از زمین خواری و مشکلات بوجود آمده در این حوزه است.

وی افزود: طرح سیماک به عنوان یکی از طرح ‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با هدف برطرف کردن مشکلات استعلامات اماکن ، املاک و با همکاری دستگاه‌ های ذیربط استان اردبیل اجرا می‌ شود.
مدیرکل پست استان اردبیل با بیان اینکه سالانه حدود 65 میلیون استعلام از دستگاه های اجرایی در کشور در ارتباط با نقل و اننقال املاک گرفته می شود ، اظهار کرد: تسهیل در دریافت خدمات استعلام ملکی و روان شدن نظارت دستگاه های اجرایی و کاهش مراجعات مردم به سازمان ها ، کاهش زمان پاسخگویی به استعلام شهروندان و روستاییان ، کاهش سرگردانی و معطلی ارباب رجوع در فرآیند استعلام و پاسخ آن، تبادل اینترنتی اطلاعات به جای تبادل دستی و کاهش مکاتبات کاغذی از جمله مزایای اجرای این طرح است.
امدادی از بین بردن امکان جعل اسناد، کاهش زمان و شفافیت‌سازی مکاتبات و از بین بردن گلوگاه‌ های معطلی پرونده ‌ها ، فساد اداری و زمین ‌خواری را از دیگر مزیت های اجرای طرح سیماک عنوان کرد.
وی با بیان اینکه 28 دستگاه اجرایی در ارتباط با نقل و انتقال املاک در کشور درگیر کار هستند، افزود: در طرح سیماک به هر مکان یک کد یکتا 11 رقمی اختصاص می یابد که مردم می توانند بدون مراجعه حضوری و به صورت الکترونیکی از خدماتی مانند در خواست صدور پروانه ساخت و پرداخت عوارض نوسازی و دیگر خدمات بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه پست با دولت الکترونیک سازگار است و در دولت الکترونیک ارباب ‌رجوع به ‌طور مستقیم با دستگاه های اجرایی سر و کار ندارد، گفت: با اجرای این طرح میزان مشکلات و معضلاتی مانند ترافیک ، اتلاف وقت ، آلودگی زیست‌محیطی ناشی از تردد وسایط نقلیه و هزینه ها کاهش یافته و رضایتمندی مردم افزایش می یابد.
امدادی با اشاره به اینکه استقرار دولت الکترونیک در دولت تدبیر و امید با شتاب بیشتری صورت می گیرد اضافه کرد: شرکت ملی پست با ارائه خدمات به مناطق محروم اثربخشی فراوانی دارد و اساس کار سرویس های نوین نوآوری ایجاد تحول و رفع نیاز مشتریان در سراسر کشور است.

انتهای پیام/ح

ارائه خدمات پستی به مناطق مرحوم اثربخشی فراوان دارد.

 

برچسب ها: اداره پست ، سیماک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.