رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشوراز وجود یک مسجد برای هر ۱۶۰۰ شیعه در کشورخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عبداللهی در همایش تجدید بیعت با ولایت انجمن‌های اسلامی استان با انتقاد از کمبود مسجددر کشور گفت:برای هر ۱۶۰۰شیعه در کشور ما یک مسجد وجود دارد و این رقم واقعا قابل تامل است. ما امروز به ۲۵۰هزار مسجد نسبت به جمعیت خود نیاز داریم.

وی درادامه گفت: وجود بیش از ۱۵۰۰انجمن اسلامی در استان، فرصت بسیار مغتنمی را برای پیش‌برد بسیاری از اهداف انقلاب اسلامی در این خطه فراهم می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: انجمن‌های اسلامی از دیرباز به‌عنوان فرزندان انقلاب اسلامی در کنار دیگر نهادهای متولی به انجام وظیفه در حوزه خود مشغول بوده‌اند و توفیقات بسیاری را به‌همراه داشته‌اند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور گفت: انجمن‌های اسلامی چه در حمایت‌های مادی و معنوی در دوران دفاع مقدس و چه حمایت از مدافعان حرم پیشتاز بوده‌اند و با ۴۰سال فعالیت امروز یکی از دستورکارهای مهم سازمان تبلیغات اسلامی و نیز از نهادهای مردمی مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند.

وی با بیان اینکه اصل ۲۶قانون اساسی اشاره صریحی به وظایف سازمان تبلیغات اسلامی درقبال انجمن‌های اسلامی داشته، خاطرنشان کرد: امروزه یکی از اولویت‌های اصلی انجمن‌های اسلامی توجه ویژه به بحث آسیب‌های اجتماعی است که سرمنشا بسیاری از آن‌ها از محلات شروع شده و به شهر و کشور تعمیم می‌یابند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی آذربایجان شرقی به تشکیل ستاد ساماندهی مساجد در استان اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت ساماندهی مساجد موجود در سطح استان، گفت: مساجد تبریز دارای مشکلات زیادی هستند و برخی به تعمیر و فعال‌سازی نیازمندند.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر ضرورت ساماندهی مساجد موجود در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.