جلوگیری از بازگشت رئیس سابق امنیت ملی افغانستان پس از سفر به آمریکا

پس از تبعید جنرال دوستم به ترکیه یک روزنامه افغانستانی اعلام کرد که حکومت وحدت ملی از بازگشت رئیس سابق امنیت ملی افغانستان که به آمریکا سفر کرده بود نیز جلوگیری کرده است.

تبعید غیر رسمی رئیس سابق امنیت ملی افغانستان به آمریکابه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تبعید جنرال دوستم به ترکیه یک روزنامه افغانستانی اعلام کرد که حکومت وحدت ملی از بازگشت رئیس سابق امنیت ملی و رهبر حزب «محور ائتلاف مردم افغانستان» که به آمریکا سفر کرده بود  نیز جلوگیری کرده است.

«رحمت‌الله نبیل»، رئیس سابق امنیت ملی و رهبر حزب محور مردم افغانستان که به جمع احزاب اپوزیسیون دولت پیوسته بود پیش از این نیز از سوی امنیت ملی این کشور تهدید شده بود.

روزنامه «افغانستان تایمز» در گزارشی نوشت دولت افغانستان پیش از این رحمت الله نبیل را از انجام سفرهای خارجی منع کرده بود.

بر اساس این گزارش، پس از فشارهای سیاسی احزاب اپوزیسیون، دولت افغانستان ممنوعیت سفرهای خارجی رحمت الله نبیل را برداشته بود.

این روزنامه تصریح کرد رحمت‌الله نبیل در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد و احتمالا مانند ژنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان اجازه بازگشت به افغانستان را ندارد.

همچنین شایعاتی نیز وجود دارد که در پی فشارهای دولت افغانستان نبیل در خواست پناهندگی سیاسی  در آمریکا داده است.

به نوشته تسنیم، این موضوع هنوز از سوی منابع رسمی تایید نشده اما نبیل پیش از این اعلام کرده بود که از سوی ریاست امنیت ملی افغانستان تهدید شده است تا فعالیت‌های حزب محور مردم افغانستان را محدود کند.

حزب محور مردم افغانستان سال گذشته به عنوان اپوزیسیون دولت افغانستان اعلام موجودیت کرد. در این حزب به جز نبیل تعدادی از نمایندگان افغان، چهره‌های سرشناس و مقامات سابق دولت افغانستان نیز حضور دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار