همایش روز جهانی تالاب‌ها در گندمان

همایش بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها در گندمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ به مناسبت روز جهانی تالاب ها، همایش بزرگداشت این روز با همکاری حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، در شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن برگزار شد.

در این همایش ۱۷۰ نفر از دانش آموزان دبستانی، پیرامون محیط زیست، هوای پاک و اهمیت تالاب‌ها، بر روی پارچه ۸ متری نقاشی کشیدند.

آشنایی جوامع محلی با نقش، اهمیت و کارکرد‌های اکوسیستم‌های تالابی از اهداف این همایش بود.

در پایان از فعالان محیط زیست در حوزه ارتباط با تالاب‌های استان تقدیر شد.

دوم فوریه برابر با ۱۳ بهمن‌ماه به عنوان «روز جهانی تالاب‌ها» نامگذاری شده است و در دوم فوریه سال ۱۹۷۱ میلادی برابر با ۱۳۴۹ خورشیدی، معاهده‌ای جهانی برای حفاظت از تالاب‌ها در شهر رامسر استان مازندران به تصویب رسید که به «کنوانسیون رامسر» شهرت دارد.

تالاب بین المللی گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهم‎ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‎رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسیده است.

این تالاب در ۷۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و در فاصله ۳۶ کیلومتری از تالاب بین المللی چغاخور قرار دارد.

انتهای پیام/ن

حضور ۱۷۰ دانش آموز در همایش روز جهانی تالاب‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار