ضرورت همکاری بین‌بخشی برای تامین سلامت جامعه

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: برای تامین سلامت جامعه به همکاری بین بخشی نیاز داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فیض الله منصوری معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تامین سلامت به عوامل مختلف محیطی و فردی بستگی دارد.
وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، وضعیت اجتماعی اقتصادی ۵۰ درصد، اقدامات وزارت بهداشت و درمان ۲۵ درصد، عوامل ژنتیکی ۱۵ درصد و محیط طبیعی ۱۰ درصد بر سلامت افراد و جامعه نقش دارند.
منصوری سطح درآمد، اشتغال، مسکن، آموزش، تکامل دوران کودکی، امنیت غذایی و ... را نیز از عوامل اجتماعی موثر بر سلامت ذکر کرد.
منصوری با بیان اینکه وظیفه وزارت بهداشت و درمان تامین و ارتقای سطح سلامت است، گفت: حداکثر نقشی که این وزارت می‌تواند در مقوله سلامت داشته باشد، ۲۵ درصد است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تامین سلامت یک وظیفه همگانی است، گفت: برای تامین سلامت جامعه به همکاری بین بخشی نیاز داریم.
وی به شکل گیری معاونت اجتماعی در وزات بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: ماموریت اصلی این معاونت جلب مشارکت مردم و همکاری بین بخشی برای ارتقای سلامت است.
منصوری در پایان گفت: امیدواریم شعار "همه برای سلامت- عدالت برای همه" که لازمه آن اتخاذ راهکاری مشارکتی است در جامعه ما محقق شود.
 
انتهای پیام/پ
 

همکاری بین بخشی و نقش آن در سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.