دی اس 3

دی اس 3 جزء خودروهای سوپر مینی محسوب می شود که نخستین بار در سال 2009 وارد بازار شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان برند دی اس (DS Automobiles)، زیر مجموعه‌ی سیتروئن فرانسه بوده و در حقیقت نام این برند از دوکلمه لاتین Different Spirit گرفته شده است .

دی اس به عنوان یک خودروساز رسما در سال ۲۰۰۹ مطرح شد و از سال ۲۰۱۴ به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت خود را ادامه داد و هم اکنون 7 مدل از دی اس در بازار های بین المللی عرضه می شود که 5 مدل آن در کشور به فروش می رسد. 

دی اس 3 یکی از محصولات این کمپانی است که در کلاس خودروهای سوپر مینی قرار می گیرد.

خودروهایی نظیر 208،هیوندای ولستر و اکثر محصولات کمپانی خودروسازی مینی،  نخستین بار در سال 2009 به بازار عرضه شد، البته لازم به ذکر است که دی اس 3 ارزان ترین مدل این شرکت بوده و شاید به همین دلیل در زمره ی خودروهای پر فروش در بازارهای جهانی قرار گرفته است.

البته لازم  به ذکر است که در بخش زیادی از کشور های اروپایی خودرو هایی مانند دی اس 3 که در ابعاد سوپر مینی قرار گرفته اند از فروش بالایی برخوردار هستند. 

بعد از گذشت 7 سال از اولین بار که این خودرو وارد بازار شده تنها در سال 2016 دستخوش یک فیس لیفت قرار گرفت و هنوز نسل جدیدی از آن عرضه نشده است. 

نمای ظاهری این خودرو در قسمت جلو شامل زنون‌های LED و سه‌گانه با طرح مربعی در کاسه چراغ‌ها همراه با جلوپنجره‌ی مشبک فلزی و سیاه‌رنگ است همچنین یک فریم کرومی هم اطراف جلوپنجره این خودرو را گرفته چراغ‌های اصلی DS 3، علاوه بر لامپ‌های زنون، از یک چراغ دایره ای شکل برخوردار هستند که به عنوان نور بالا مورد استفاده قرار می گیرد لوگوی این خودرو هم در وسط جلوپنجره با زمینه مشکی قرار گرفته است. 

سپر دی اس 3 هم از خطوط حجیم و C شکل برخوردار است.

این خطوط C شکل در گوشه های سپر قرار گرفته و یک رشته چراغ LED در کنار مه شکن ها طراحی جلو این خودرو در این قسمت را تشکیل داده است. 

چراغ های این خودرو نسبت به نمونه ی 2009 اندکی بزرگتر و از طراحی به روز تری بهره مند بوده همچنین بالای چراغ‌ها، خط کم عمقی وجود دارد که روی بدنه محو می‌شود، ضمن اینکه متناظر با این بخش، خط دیگری هم سرتاسر سپر را پوشش می‌دهد تا DS 3، حجیم‌تر به نظر رسد.

هیچ نوع چراغ ترمز یا راهنما، روی سپر خودرو دیده نمی‌شود و صرفا، رشته‌ای از LED روی اسپویلر و نزدیک سقف، وجود دارد.

طراحی فضای داخلی دی اس 3 آن طور که باید و شاید مانند دیگر مدل های این خودرو و یا حتی متناسب با دیزاین خارجی چهره ای لوکس ندارد اما این کمپانی برای راضی نگه داشتن مخاطبان خود از پلاستیک نرم و شبه فلز در قسمت اصلی داشبورد بهره برده در قسمت کسنول این خودرو شاهد یک صفحه نمایش لمسی و سه دایره که وظیفه کنترل سیستم تهیوه مطبوع را برعهده دارد خواهیم بود البته فرمان D – CUT Shape از دیگر ویژگی های طراحی داخلی این خودرو است. 

دی ا 3

دی اس 3 فاقد درب برای سرنشینان عقب بوده که این امر موجب می شود تا سوار و پیاده شدن، سرنشینان عقب مشکل‌ساز شود .

همچنین افرادی که قصد نشستن در ردیف دوم صنئلی های این خودرو را دارند قطعا با مشکل عدم فضای جلو پا و زانو و به علت ارتفاع کم سقف با موضوع فضای نامناسب سر مواجه خواهند بود فضای صندوق این مینی فرانسوی ۲۸۵ لیتری بوده از سویی دیگر جمع‌کردن صندلی‌های عقب DS 3، هرچند که فضای قابل استفاده برای بارهای حجیم را افزایش می‌دهد، نمی‌تواند هم‌سطح با کف صندوق باشد.

آپشن های فضای داخلی این خودرو می توان به نمایشگر ۷ اینچ لمسی، همراه با دوربین عقب، ناوبری ماهواره‌ای و سیستم صوتی HiFi،  درگاه AUX و USB، ارتباط با تلفن هوشمند از طریق اندرویداتو و اپل کارپلی، خروجی برق ۱۲ ولت، غربیلک فرمان چرم ، تهویه مطبوع اتوماتیک، کف‌پوش جلو و عقب با طرح DSاشاره کرد.

البته لازم به ذکر است نمونه ی وارد شده به کشور فاقد سانروف بوده و از دیگر امکانات  DS 3، می‌توان به خوش‌بوکننده‌ی هوا اشاره کرد که قابلیت تعویض رایحه دارد و داخل داشبورد، قرار می‌گیرد.

سنسور نور، برف پاک کن اتوماتیک به همراه سنسور باران، چراغ روشنایی LED در روز، آینه وسط الکتروکرومیک با تنظیم درخشندگی خودکار، چراغ های عقب LED سه بعدی، رینگ آلیاژی ۱۷ اینچی با طراحی الماس سیاه، نوار های جانبی کروم، آینه های جانبی تاشو برقی با تنظیم و گرم کن الکتریکی همراه با رنگ براق، لوله های اگزوز با طرح کروم، اسپویلر عقب و شیشه های عقب دودی، دیگر آپشن‌های DS 3 در فضای بیرونی است.

این خودرو در 7 تیپ از نظر مشخصات فنی در بازار های جهانی عرضه می شود که 2 پیشرانه دیزلی و 5 پیشرانه بنزینی بوده اما به اختصار 2 تیپ از آن را شرح خواهیم داد یکی از تیپ های دی اس 3 دارای پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری و تنفس طبیعی از سری پیورتک (Pure Tech) است که قدرت ۸۲ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن‌متر را تولید می کند. دی اس 3 با این پیشرانه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۱۲.۵ ثانیه زمان نیاز دارد میانگین مصرف سوخت DS 3 با پیشرانه‌ی ۸۲ اسب بخار، کمتر از ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و با سرعت ثابت بزرگراه، حتی به ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نزدیک می‌شود. نمونه دیگر با استفاده از یک موتور ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژ باز هم سری پیورتک (Pure Tech) قادر به تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر بوده این نسخه با یک جعبه‌دنده‌ی دستی در زمانی حدود ۹.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد مصرف سوخت این خودرو در ترافیک شهری، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با سرعت ثابت در بزرگراه، نزدیک به ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، خواهد بود.

انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار