رتبه نخست همدان در بهبود فضای کسب و کار

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان گفت:استان همدان در بهبود فضای کسب و کار از رتبه بیست و چهارم به رتبه یازدهم ارتقا یافت که دراین زمینه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

رتبه نخست همدان در بهبود فضای کسب و کاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید ناصر محمودی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی کشور به عهده وزارت اقتصادی و دارایی است افزود: در این زمینه  بهبود فضای کسب و کار را در دستور کار قرار داده است.

 وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار و رونق تولید و اشتغال در محیط کسب و کار نقش بسزایی دارد ادامه داد:  استان همدان با هماهنگی تیم اقتصادی استان در ارتباط با فضای کسب و کار پیش قدم بوده است.

محمودی با بیان اینکه در سال 95 کمیته پایش بهبود فضای کسب و کار در استان راه‌اندازی شد، اظهار داشت: با هماهنگی کامل دفتر اقتصادی استانداری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال گذشته 50 دستگاه اجرایی استان را هماهنگ کنیم.

 وی به سامانه دادور اشاره و خاطر نشان کرد: این سامانه در راستای بهبود فضای کسب و کار تدوین و اجرایی شده است و رشد اقتصادی از جمله اهداف راه‌اندازی این سامانه است و استان همدان جز 10 استان پایلوت انتخاب شده است که سامانه دادور تا پایان سال با حضور معاون وزیر اقتصاد عملیاتی می شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با تأکید بر اینکه بر اساس پژوهش‌ها رتبه کسب و کار استان همدان از 24 به 11 ارتقا یافته است، افزود: امیدواریم عملیاتی کردن بخشی از سامانه‌های اقتصاد دارایی در فضای کسب و کار موثر باشد و با کمک شورای هماهنگی مدیران استانی بتوانیم توسعه سرمایه گذاری در استان را رقم بزنیم.

  محمودی با اشاره به اینکه حمایت کسب و کار در کشور منجر به بهبود فعالیت موثر و مفید تمامی حوزه‌های اقتصادی می‌شود، گفت: خوشختانه در این زمینه اقدامات خوبی در استان مد نظر گرفته شده است.

 مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه احصا فرآیندهای مرتبط با فضای کسب و کار از جمله اهداف تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است، گفت: تهیه کتاب راهنمای جامع، شناسایی قوانین و مقررات موثر و مخرب در کسب و کار و ایجاد شاخص‌هایی برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی از دیگر اهداف تشکیل این ستاد است.

این مسئول با اشاره به اینکه سعی کردیم اقتصاد مقاومتی را در این اداره عملیاتی کنیم بیان کرد: در سال گذشته 5 پروژه اولویت دار در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شده است که جذب سرمایه گذار خارجی یکی از این پروژه ها بوده است.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی انجام شده در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، استان همدان موفق به کسب رتبه برتر شد.

محمودی با اشاره به اینکه در پروژه جذب سرمایه گذار خارجی هم 93 درصد آن تاکنون انجام شده است که باقی مانده آن تا پایان سال انجام خواهد شد ابراز کرد: بستر مناسب برای جذب سرمایه گذارخارجی  فراهم است. 

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان اظهار داشت: در راستای پنجره واحد سرمایه گذاری حرکت های خوبی انجام شده است که در زمینه استقرار لازم را پیدا کرده ایم.

وی  به  آخرین وضعیت طرح های سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده استان اشاره کرد و افزود:  پروژه های سرمایه گذاری خارجی در حال اجرای استان همدان  484 میلیون دلار است .

محمودی با بیان اینکه  پروژه های سرمایه گذاری خارجی در حال اجرای استان که دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی هستند،26 میلیون دلار است اضافه کرد: مهمترین  موضوعی که  پیگیری کرده ایم تولید برق از انرژی خورشیدی است که استان در این زمینه پایلوت انتخاب شده و 6 نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی به جریان مدار برق وارد شده است که کل سرمایه گذار آن خارجی بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به  وضعیت  اسناد خزانه اسلامی  گفت: اقدامات موثری در این حوزه صورت گرفته است که از جمله آن آموزش روش های نوین مالی است که 18 جلسه کارشناسی برای دستگاههای اجرایی و مدیران مالی تشکیل داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص خزانه داری الکترونیک کار به صورت  100 درصد محقق شده است و پروژه مولد سازی دارایی های دولت نیز در حال حاضر  60 درصد محقق شده است.

انتهای پیام/ج

همدان پیشتاز در بهبود فضای کسب و کار

برچسب ها: اشتغال ، دولت یازدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.