بهره برداری از ۹ طرح بهداشتی و درمانی به مناسبت دهه فجر

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از بهره برداری ۹ طرح بهداشتی درمانی تا پایان دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی استان  از بهره برداری ۹ طرح بهداشتی درمانی حوزه سلامت استان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد وگفت: خانه‌های بهداشت آبچندار گلال، دم عباس، پشه کان، حیدرآباد، نازمکان و ایدنک و مرکز جامعه سلامت سرفاریاب و خانه‌های پزشک روستاهای چین و کریک به زودی افتتاح می‌شوند.
 اورنگ ایلامی افزود: برای مرکز جامع غربالگری سرطان و پلی کلینیک تخصصی سرطان نیز تلاش می‌شود تا چند روز آینده کار تجهیز انجام و تا اواخر بهمن سال جاری به بهره برداری برسند.
وی ادامه داد: با پیگیری و تلاش‌های انجام شده امیدواریم بیمارستان‌های جدید یاسوج و باشت تا پایان سالجاری به بهره برداری برسند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه به وضعیت اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اشاره کرد و گفت: مطالبات دانشگاه توسط بیمه‌ها آن طور که انتظار می‌رفت پرداخت نشده، اما روند ارائه خدمات طرح تحول نظام سلامت متوقف نشده و همچنان ادامه دارد و در حال ارائه خدمت به مردم است.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۱۳ هزار و ۶۴۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند که پرداخت هزینه‌ها از جیب مردم کمتر از ۶ درصد است افزود: بیش از ۲ میلیون و ۹۲۲ هزار بیمار در کلینیک‌های استان به صورت سرپایی ویزیت شدند.
ایلامی با بیان اینکه از ابتدای طرح تحول نظام سلامت ۲۷ هزار و ۱۵۱ مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌های استان به صورت رایگان انجام شده ادامه داد: هزینه سزارین بار اول از ۲۹ درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: حدود ۶۰ پزشک متخصص در ۷ رشته تخصصی در ۴ بیمارستان دانشگاه به صورت مقیم، خدمات تخصصی را به صورت شبانه روزی در رشته‌های اصلی به بیماران ارائه می‌دهند.
دکتر ایلامی اضافه کرد: همچنین در این طرح شاخص تعیین تکلیف بیماران کمتر از ۶ ساعت، از ۵۰ درصد به ۸۷ درصد رسیده و این به معنای این است که بیماران ۸۷ درصد سریعتر تکلیف وضعیتشان مشخص می‌شود.
وی گفت: شاخص پزشک متخصص در استان از ابتدای طرح تحول، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با ۵۰ درصد افزایش از ۲۴ نفر به ۳۶ نفر رسیده است.
دکتر ایلامی افزود: بیمارستان‌های استان با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان تعمیر و بازسازی و همچنین این بیمارستان‌ها با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان تجهیز شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به نقش کادر پزشکی و پیراپزشکی در استمرار طرح تحول نظام سلامت، گفت: امیدواریم دولت خدمتگذار زمینه رضایتمندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت را فراهم کند.
وی در ادامه با اشاره به بخش آموزش دانشگاه بیان کرد: تا سال ۹۲، دانشگاه علوم پزشکی استان با ۱۲۲ عضو هیات علمی در ۲۲ رشته تحصیلی، ۷ رشته تحصیلات تکمیلی و ۲ رشته دکترای تخصصی در حال ارائه خدمت بود و هم اکنون این دانشگاه با ۱۸۵ عضو هیات علمی در ۲۸ رشته تحصیلی، ۹ رشته تحصیلات تکمیلی و ۴ رشته دکترای تخصصی در حال ارائه خدمت است.

 انتهای پیام/غ

توسعه بخش بهداشت و درمان استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.