اختصاص اعتبار به منظور بهسازی، اصلاح و ایجاد شبکه فاضلاب جدید در آبادان

رییس اداره امور آب و فضلاب آبادان گفت:یکهزار و 500میلیارد ریال اعتبار به منظور بهسازی، اصلاح و ایجاد شبکه فاضلاب جدید در آبادان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛علیرضا خلیلی نیا رییس اداره امور آب و فضلاب آبادان دوشنبه در نشست خبری گفت:با پیگیری سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی داشتند مبلغ یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار خارج از اعتبارات سالانه دولت به امور آب و فاضلاب آبادان تعلق گرفت .

وی با اشاره به اینکه طرح های آب و فاضلاب شهری آبادان در 6 سال گذشته بدلیل اختصاص نیافتن بودجه نیمه کاره بود افزود:اعتبار اختصاص یافته برای سه سال است.

خلیلی نیا  گفت:کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی 145کیلومتر شبکه شرکتی و 145 کیلومتر شبکه شهری بود که از سال 70 تا 92 با اجرای پروژه های فاضلاب 433 کیلومتر به شبکه فاضلاب شهری اضافه شد.

رییس اداره امور آب و فضلاب آبادان افزود:هم اکنون 733 کیلومتر فاضلاب شبکه شهری در آبادان وجود دارد که برای تکمیل این شبکه نیاز به احداث 450 کیلومتر جدید است ضمن اینکه 145 کیلومتر شبکه فاضلاب شرکتی نیز نیاز به اصلاح و تعمیر دارد.

خلیلی نیا گفت:برای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب در آبادان به بودجه 6 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رییس اداره امور آب و فاضلاب آبادان افزود:از آذر امسال لوله گذاری فاز یک تا چهار مناطق امیر آباد، بخشی از فیه، بخشی از ذوالفقاری، تکمیل شبکه فاضلاب کوی شطیط، علوانیه، سلیج غربی و شرقی با اعتبار 230 میلیارد ریال از طریق اوراق خزانه آغاز شد که پیش بینی می شود تا 2 سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی گفت:احداث شبکه فاضلاب نقاط پراکنده آبادان که پروژه های آنها تکمیل شده بود ولی نیاز به توسعه داشتند مانند مناطق طیب، بهمن، محدود 40 متری تا نخلستان ذولفقاری، برخی از نقاط احمد آباد و آبادان مرکزی با اعتبار 50 میلیارد ریال آغاز و در 2 سال آینده به بهره برداری می رسد.

خلیلی نیا افزود:پروژه توسعه شبکه فاضلاب شهری در مناطق لاله یک تا خیابان فلسطین کوی فیه، کوی کارگر شرقی، بهار 80 تا ایستگاه 12 با اعتبار 300 میلیارد ریال در مرحله اسنادی است که پس از انتخاب پیمانکار پیش از پایان سال وارد فاز اجرایی می شود.

رییس اداره امور آب و فاضلاب آبادان گفت:در مناطق بهار 80 تا ایستگاه 12 مشکل تملک زمین داریم که شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند باید با رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهد تا پروژه توسعه شبکه فاضلاب شهری در این مناطق اجرایی شود.

وی افزود:ترمیم و اصلاح خط دو تصفیه خانه فاضلاب در منطقه رمیله با اعتبار 270 میلیارد ریال نیز آغاز شده که در مدت زمان 36 ماه تکمیل می شود.

انتهای پیام /د

ایجاد شبکه فاضلاب جدید در آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.