معرفی متخلفان شکار و صید به مراجع قضایی

رییس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 65 نفر از متخلفان شکار و صید در این شهرستان به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رضا جاوید رییس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر افزود:از 65 متخلف 35 قبضه اسلحه شکاری و هشت قبضه اسلحه جنگی،یکهزار و 940 قطعه ماهی و 78 قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی، کشف و ضبط شد.

وی گفت: به دلیل توصیه سازمان دامپزشکی مبنی بر پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان در تمام فصول سال ممنوع اعلام شده است.

جاوید شناسایی 187 گونه مهاجر در آبگیرهای شهرستان خرمشهر را یادآور شد و افزود: از 283 گونه شناسایی شده در آبگیرهای شهرستان خرمشهر 187 گونه از آنها مهاجر هستند.

وی گونه پرندگان شناسایی شده در شهرستان خرمشهر را پلیکان، فلامینگو، چنگر، کشین، غاز خاکستری، اردک سرسبز، آبچلیک ها، اگرت، حواصیل، انواع مرغابی ها، لک لک ها و سایر پرندگان آبزی و کنارآبزی عنوان کرد و افزود: مهاجرت زمستانی پرندگان از ابتدای ورود تا برگشت آنها حدود چهار ماه به طول می انجامد و در این مدت برای شناسایی گونه های مختلف پرندگان برنامه سرشماری در تمام زیستگاه ها به عمل می آید.

پرندگان مهاجر بیشتر در تالاب ناصری، زمین های نیشکر،دشت ها و آبگیرهای شهرستان خرمشهر زمستان گذرانی می کنند.

تالاب ناصری، از تالاب های مهم و انسان ساخت در حدود 17 کیلومتری شمال خرمشهر است، که در نتیجه تخلیه زه آب های کشاورزی کشت و صنعت نیشکر، در سال 1378 شکل گرفت.

انتهای پیام /د

متخلفان شکار و صید خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.