اعطا در جمع‌ خبرنگاران مطرح کرد؛

باید وابستگی درآمدی شهرداری تهران به تراکم فروشی کاهش یابد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: به تدریج باید وابستگی درآمدی شهرداری تهران از درآمد ناشی از ساخت و ساز کاهش یابد.

باید وابستگی درآمدی شهرداری تهران از تراکم فروشی کاهش یابدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا‌ سخنگوی شورای شهر تهران در چهل و چهارمین جلسه شورای شهر‌ تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به عوارض مازاد در تراکم اظهار کرد: اعتبارات مربوط به این عوارض‌ را از 3 هزار و 800 میلیارد تومان به 3 هزار و 500 میلیارد تومان کاهش دادیم که این هم یک رویکرد است.

وی با تأکید بر اینکه به تدریج باید وابستگی درآمدی شهرداری تهران از درآمد ناشی از ساخت و ساز کاهش یابد، تصریح کرد: در حوزه عوارض‌ نوسازی افزایش داشتیم‌ و در این راستا 413 میلیارد تومان را به 600 میلیارد تومان افزایش دادیم که یکی از آیتم‌های درآمدی پایدار است که درآمد آن بسیار پایین است.

اعطا تصریح کرد: در حوزه درآمدهای شهرداری درآمد پایدار را از 7 هزار و 800 به 8 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش دادیم، اما واگذاری درآمدهای سرمایه‌ای را کاهش دادیم که این درآمدها از 7 هزار و 700 به 7 هزار و 400 میلیارد تومان رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: واگذاری دارایی‌های مالی را از یک هزار و 900 میلیارد تومان به یک هزار و 700 میلیارد‌ تومان کاهش ‌دادیم‌.

اعطا با بیان اینکه این عدد در مجموع ممکن است با کاهش جدی همراه نباشد، خاطرنشان کرد: آیتم‌های مختلف جابجایی‌هایی داشته که نشان‌دهنده رویکرد شورا به سمت درآمدهای پایدار است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد سازمان خدمات شهری در طی بارش اخیر برف در تهران، گفت: نظارت به صورت مستمر صورت می‌گیرد و بعد از بارش برف هفته گذشته، این نظارت با حساسیت‌ بیشتری دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در بارندگی‌ هفته‌ پیش شریان‌های‌ اصلی باز بود، خاطرنشان کرد: برای بارندگی آینده هم شورا و هم شهرداری‌ حساسیت‌ بیشتری دارند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی 22 بهمن گفت: از همه شهروندان می‌خواهم مانند سال‌های گذشته با جدیت و با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت کنند، زیرا ما هم به عنوان اعضای شورای شهر در راهپیمایی حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/

جزئیات‌ تغییر در ردیف‌ بودجه‌های لایحه 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار