رئیس سازمان اوقاف :

ثبت 29 هزار و 903 موقوفه پس از پیروزی انقلاب اسلامی /رشد 56 درصدی وقف های نوین در 8 سال اخیر

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گفت: ثبت 29 هزار و 903 موقوفه در زمینه‌های مختلف فرهنگی ،اجتماعی و خدماتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و نظام به شمار می‌آید.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت وگویی باپایگاه اطلاع رسانی سازمان اوقاف وامور خیریه با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به مردم عزیز ، به نقش امام حمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی در احیای فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: امام راحل با صدور پیامی تاریخی وتاکید بر بازگرداندن موقوفات به وقفیت ،فرهنگ وسنت حسنه وقف را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احیاء کرد و براساس این پیام تاکید و تصریح کردند که موقوفات باید به وقفیت برگردند.

وی با بیان اینکه این پیام نقش تاریخی در احیای حکم الهی وقف داشت، تاکید کرد: پیام امام خمینی (ره) موجب شکل‌گیری قوانین وقف و ساختار جدید نهاد وقف در کشور شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رشد فرهنگ وقف و اقبال روزافزون مردم در سالهای پس از انقلاب اسلامی فزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 87 بدلیل عدم توجه به کارکرد رسانه ها و نبود تبلیغات فرهنگی ورسانه ای ،مردم اقبال چندانی به این سنت نیک اسلامی نشان نمی دادند ،لذا در این سالها به طور میانگین سالانه شاهد ثبت بیش از 400 وقف جدید در سطح کشور هستیم .

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف تصریح کرد : با گسترش تبلیغات فرهنگی ورسانه ای وتبیین آثار وبرکات وخدمات وقف برای مردم طی سالها ی اخیر شاهد رشد چند برابری وقف های جدید با نیات مختلف در سطح کشور هستیم ، به طوریکه تاکنون 16 هزار و 807 وقف جدید به ثبت رسیده که این آمار نشان‌دهنده رشد 56 درصدی وقف پس از انقلاب اسلامی از سال 88 به بعد است.

وی تاکید کرد : در مجموع بیش از 29 هزار و 903 موقوفه در زمینه‌های مختلف وبا نیات گوناگون وبرخوردار از ارزشهای متفاوت اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ثبت رسیده که از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و نظام به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه آمار موقوفات از ابتدا تا سال 57 عدد 124 هزار و 525 موقوفه رانشان می دهد افزود : بر اساس این آمار 80 درصد موقوفات فعلی از ابتدا تا انقلاب اسلامی است تصریح کرد: 29 هزار و 903 موقوفه یعنی 20 درصد موقوفات پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثبت شده که تمامی این آمار بدون احتساب مساجد است که خود جزء موقوفات عام به شمار می روند.

وی درباره رشد چشمگیر وقف های جدید در سالهای اخیر گفت: تا سال 88، 13 هزار و 96 موقوفه و از سال 88 تاکنون 16 هزار و 807 وقف جدید به ثبت رسیده که این آمار نشان‌دهنده رکوردی جدید و رشد 56 درصدی وقف پس از انقلاب اسلامی از سال 88 به بعد است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره تعداد موقوفات جدید سال در سال96هم گفت: از اول فروردین‌ماه 96 تاکنون 2 هزار و 257 وقف جدید با نیات متنوع به ثبت رسیده که استان خراسان رضوی با ثبت 261 وقف، در میان سایر استانها پیشگام است .

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار