فرمانده مرزبانی ناجا:

ایران حضور جنگنده های کشورهای ثالث در خلیج فارس را نمی پذیرد/افزایش ۹۹ درصدی مقابله با قاچاق کالا و کشفیات

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: نسبت به حضور جنگنده های کشورهای ثالث در خلیج فارس به سازمان ملل دادخواهی خواهیم کرد.

ایران حضور جنگنده های کشورهای ثالث در خلیج فارس را نمی پذیرد/افزایش ۹۹ درصدی مقابله با قاچاق کالا و کشفیاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا گفت:حضور جنگنده های کشورهای ثالث در خلیج فارس موجب ایجاد ناامی شده است و نسبت به این موضوع در سازمان ملل دادخواهی خواهیم کرد.

وی گفت: حضور شناورهای جنگی و جنگنده های کشورهای ثالث در منطقه خلیج فارس موجب ناامنی و ایجاد خسارات برای مردم منطقه و کشورهای منطقه می شود و ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران این حضور را نمی پذیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا عنوان کرد: هیچگاه حضور کشورهای ثالث در منطقه خوش یمن نبوده و برای جلوگیری از خسارت های احتمالی موضوع را از مراجع بین المللی به لحاظ حقوقی پیگیری خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد این حضور ناامنی و ترس را در منطقه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات امروز در منطقه خلیج فارس و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس ناشی از همین تحرکات غیرمنطقی و دخالت کشورهای ثالث در منطقه خلیج فارس است. حضور نامشروع کشورهای غربی مشکلاتی را در یمن و سایر کشورهای منطقه ایجاد کرده است.

افزایش کشفیات کالا در ۱۰ ماه نخست امسال

فرمانده مرزبانی ناجا همچنین از افزایش ۹۹ درصدی مقابله با قاچاق کالا و کشفیات بخصوص کالاهای هدف در استان هرمزگان یاد کرد و افزود: بر همین اساس، ارزش ریالی این کشفیات از لحاظ ارزش ۶۶ درصد رشد را نشان می دهد.

سردار رضایی، تبیین راهبردهای مرزبانی، ایجاد روحیه نشاط بین مرزبانان و تقویت حوزه شناورهای گشت دریایی را از مهمترین دلایل افزایش کشفیات کالا در ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال برشمرد.

وی با اشاره به تقویت سیستم های اپتیکی و راداری ابرازداشت: عبور غیرمجاز کاهش چشمگیری داشته و برای از بین بردن تخلفات موجود نیز آگاه سازی آحاد جامعه باید در اولویت قرار گیرد.

سردار رضایی با تاکید بر جلوگیری از ورود کالاهای غیرمجاز، مواد مخدر و اقلام ضد فرهنگی تصریح کرد: در این زمینه همکاری های خوبی با کشورهای منطقه از جمله امارات، عمان و قطر انجام داده ایم.


انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.