ادیب حسامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

زمان طلایی بیماران سکته مغزی برای برگشت عضلات چقدر است؟

فیزیوتراپیست با اشاره به علل فلج عضلات در بیماران سکته مغزی به زمان طلایی برای بازگشت از این عارضه اشاره کرد.

زمان طلایی بیماران سکته مغزی برای برگشت عضلات چقدر است؟مصلح الدین ادیب حسامی فیزیوتراپیست در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: عارضه سکته مغزی در اثر لخته‌شدن خون در رگ‌های مغزی  همچنین پارگی رگ و خونریزی داخلی در افراد ایجاد می‌شود که همین بیماری باعث بروز فلج عضلانی در بیمار خواهد شد.

 وی ادامه داد: در اثر بروز سکته های مغزی و محل لخته شدن خون سمت راست  یا چپ بیمار دچار فلج عضلانی می شود که اگر عضلات سمت راست بدن در اثر بروز سکته مغزی از کار بیافتد، معمولا گفتار فرد هم با مشکل روبرو می شود.

 ادیب حسامی با اشاره به اینکه در اثر بروز سکته مغزی گفتار افراد مختل شده و بیماران باید با گفتار درمانی تکلم خود را اصلاح کنند، افزود: بعد از بروز سکته مغزی زمان طلایی بیماران برای برگشت عضلات از کار افتاده و فلج شده 6 ماه است که در این مدت عضله های بدن مانند مغز یک نوزاد و یا کودک آموزش پذیر است.

زمان برگشت عضلات فلج شده دست دیرتر از پا است

 وی عنوان کرد:  فیزیوتراپی به موقع بر روی بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند، ضروری است تا آنها به زندگی عادی خود برگردند که در این میان در بیشتر موارد عضلات دست به دلیل اینکه فضای بیشتری از مغز را اشغال کرده‌اند دیرتر از پا فعال می شوند.

 ادیب حسامی یادآور شد: بعد از انجام فیزیوتراپی و بستن آتل پا و دست، بیماران می توانند به زندگی عادی خود به تنهایی  یا با کمک عصا ادامه دهند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آزاده براتی
۰۸:۲۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. مادر من ۶۵ساله هستن آذر ماه ۱۴۰۰ دچار سکته مغزی شدن و سمت راست بدن فلج شد . مشکل تکلم و بلع ایشون زود بر طرف شد . البته تکلم کامل ندارن . مثلاً نظری نمیدهند و گاهی حرفی که می‌خوان بزنن فراموش میکنن . مشکل اصلی در حرکت اندامها هست . با اینکه از همون روزهای ابتدایی فیزیو تراپی شروع شد حرکت دست راست خیلی کند و به سختی انجام میگیره و پای راست هم هنوز به حرکت نیفتاده . دو ماه هست که کاردرمانی در مرکز هم براشون انجام میشه . پیشرفت هایی حاصل شده ولی حرکت پا هنوز برنگشته . میخواستم ببینم امیدی برای راه رفتن ایشون وجود داره یا نه
آخرین اخبار