شاخص بهره مندی از تصفیه بهداشتی فاضلاب در آذربایجان غربی به75 درصد میرسد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت : شاخص بهره مندی از تصفیه بهداشتی فاضلاب در آذربایجان غربی از 63 درصد به75 درصد میرسد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه تمامی ۳۸ شهر استان تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند ، گفت: ۵۹ درصد از این آب از طریق منابع آب های سطحی و ۴۹ درصد نیز از محل منابع آب های زیر زمینی تامین می شود.

اکبری با بیان اینکه ضریب بهره مندی شهرستان های استان از فاضلاب ۶۳ ودرکشور ۴۰ درصد است گفت: این میزان جمعیت بالغ بر ۱میلیون نفر در استان را شامل می شود.

او  با بیان اینکه این شرکت 135طرح آب وفاضلاب در دست اجرا دارد افزود: درحال حاضر این طرح ها  با اعتبار۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا هستند که با افتتاح این طرح ها شاخص بهره مندی از شبکه جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب از ۶۳ درصد به ۷۵ درصد افزایش خواهد یافت.

اکبری ادامه داد: طرح تامین آب مسکن مهر شاهین دژ، افتتاح طرح ایستگاه پمپاژفاضلاب مسکن مهربوکان و کلنگ زنی سامانه فاضلاب اولویت های ۶و۷مساکن مهرشهرمیاندوآب ازجمله پروژه های مهم این شرکت است که در دهه فجر به افتتاح می رسد.

انتهای پیام/ا

اجرای 135 طرح آبرسانی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.