آمریکا تجهیزات نظامی خود را از عراق و سوریه به افغانستان منتقل می‌کند

آمریکا به دنبال شکست داعش در عراق و سوریه، به انتقال تجهیزات نظامی خود از این کشور‌ها به افغانستان اقدام کرده است.

آمریکا تجهیزات نظامی خود را از عراق و سوریه به افغانستان منتقل می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا به دنبال شکست تروریست های وهابی-صهیونیستی داعش در عراق و سوریه، به انتقال تجهیزات نظامی خود از این کشورها به افغانستان -در قالب اجرای هدف دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر تمرکز بر این کشور- اقدام کرده است.

ژنرال جیمز هکر، فرمانده نیروهای هوایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان گفت: «این کشور جنگ زده آسیای مرکزی به لطف موفقیت های اخیر در عراق و سوریه به صحنه تلاش اصلی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تبدیل شده است. این امر شرایط را برای تمرکز بیشتر نیروهای سنتکام در این کشور فراهم کرده است».

برخی از این تجهیزات نظامی آمریکا از جمله پهپادهای ام-کیو ریپر (MQ-9 Reaper)، جنگنده‌های «تاندربولت» ویژه حملات پشتیبانی و زمینی نزدیک و همچنین اسکادران‌هایی از هواپیماهای جنگی روز پنجشنبه به افغانستان منتقل شدند.

ژنرال هکر افزود نیروی هوایی آمریکا همچنان به حمله به اهداف خود از جمله عناصر طالبان در عمق خاک افغانستان ادامه می دهد و جنگنده های سبک A-29 و بالگردهایMD-530 هم به عملیات زمینی نیروهای امنیتی افغانستان کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/

آمریکا ادوات جنگی خود را از عراق و سوریه به افغانستان منتقل می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار