انقلاب اسلامی، انقلابی بی نظیر در دنیا

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:در دنیا هیچ انقلابی را به اندازه انقلاب اسلامی ایران نخواهید یافت که این‌قدر دچار چالش و مشکل شده باشد و نکته جالب‌توجه اینکه از تمامی این بحران‌ها و مشکلات نیز عبور کرده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید محمد حسینی شامگاه پنج‌شنبه در همایش انقلاب اسلامی، چالش‌ها، دستاوردها، نفوذ نااهلان در مسجد الرسول اصفهان، اظهار کرد: این مسجد یکی از پایگاه‌های انقلاب اسلامی بوده است و نمازگزاران آن نقش مهمی در انقلاب داشته‌اند و در یک مورد فقط این مسجد 64 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: گرامیداشت انقلاب اسلامی و یاد شهیدان و امام خمینی(ره) باید به این نتیجه منتج شود که مسؤولان گام‌های بلندتری برای افزایش عزت و سرافرازی مردم کشور بردارند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این ایام فرصت خوبی است که مروری بر انقلاب داشته باشیم و یادآوری کنیم که در قرآن کریم نیز بر حضرت موسی تأکید شده که رسالت او این است قومش را از ظلمات و تاریکی و جهل به سمت نور هدایت کند و به آن‌ها یادآوری کند که در زیر سلطه فرعون بودید و به این دلیل که از موسی تبعیت کردید، خداوند عنایت کرد و شما را از آن وضعیت نجات داد.

وی تصریح کرد: قرآن می‌گوید که رهایی بنی‌اسرائیل از دست فرعون یک‌فصل جدیدی از زندگی شما و یا یوم‌الله بود؛ در واقع یوم‌الله روزی است که خداوند نعمتی را شامل حال افراد می‌کند یا عذابی را بر دشمن نازل می‌کند تا راه مردم هموار شود و در مسیر الهی گام بردارند.

حسینی درباره 22 بهمن گفت: این روز نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت ملت ایران داشت و همه می‌دانند که چه وضعیتی در ایران حاکم بود و از قاجار هرگاه ما با کشوری درگیر بودیم، تکه‌ای از کشور جدا می‌شد.

وی مطرح کرد: در زمان رضاخان که امروز صدای آمریکا و شبکه‌های ضدانقلاب سعی در نشان دادن اقتدار آن‌ها جهت تشویش اذهان عمومی به‌ویژه قشر جوان دارند، اروند و آرارات و در دوره محمدرضا شاه سرچشمه رود هیرمند از ایران جدا شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در میان صحبت‌های برخی درباریان می‌بینیم که مادر شاه خود به بی‌کفایتی حکومت اقرار می‌کند و یا اوضاع کشور آن‌قدر آشفته است که آمریکایی‌ها بدون اطلاع ایران هواپیمای ما را برای سفر به ویتنام استفاده می‌کرده‌اند.

وی تصریح کرد: وقتی آمریکایی‌ها از رژیم شاه حمایت می‌کردند، قطعاً مطالباتی نیز داشته‌اند، همان‌طور که امروز نیز می‌بینیم در قبال حمایت از عربستان میلیاردها دلار طلب می‌کنند و هزینه‌های کلانی بر دوش ملت‌ها تحمیل می‌کنند.

حسینی با اشاره به سخنان امروز مقام معظم رهبری، گفت: آمریکا خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم، قصد آمریکا ایجاد یک دولت تروریستی با همکاری آل سعود در منطقه برای از بین بردن انقلاب اسلامی بود که موفق نشد و در برابر جمهوری اسلامی و محور مقاومت موفق نبود و شکست خورد.

وی با بیان اینکه در دوران پهلوی 70 درصد مردم در روستاها زندگی می‌کردند، اظهار داشت: در روستاها هیچگونه امکاناتی برای مردم وجود نداشت و خدماتی نبود و در اوایل انقلاب مناطقی را ما مشاهده می‌کردیم که حتی جاده هم نداشتند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شاه وقتی قصد فرار از ایران را دارد سرانجام در اعتراف خود به کسینجر می‌گوید آمریکایی‌ها چقدر نامرد هستند و به مزدور خود در منطقه نیز رحم نمی‌کنند و او را حتی به بیمارستانی در آمریکا راه نمی‌دهند.

وی با بیان ماجراهایی مانند کاپیتولاسیون، تبعید امام خمینی (ره)، نقش ژاندارم ایران در منطقه، گفت: این‌ها نشانگر آن است که آمریکا تعیین‌کننده نقش‌های ما در آن زمان بوده است.

حسینی بیان داشت: به یاد دارم که دانش‌آموز بودم و آمریکایی‌ها در شهرهای مختلف ایران جولان می‌دادند و مردم ایران را تحقیر می‌کردند؛ جایگاه ایران از لحاظ جهانی به‌ عنوان کشوری عقب‌افتاده و در دنیای اسلام نیز به‌عنوان کشوری که هم‌پیمان یهود و نصری بوده شناخته می‌شده است.

وی تصریح کرد: امام خمینی با انقلاب، تحولی عظیم در منطقه ایجاد کرد و در اوج ناباوری و در دنیایی که معتقد بودند دین دیگر در مسائل اجتماعی جایگاهی ندارد و دوره افول دین تلقی می‌شد، به تعبیر غربی‌ها یک انقلاب به نام خدا انجام داد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دم مسیحایی امام(ره) و همراهی مردم باعث می‌شود که تحولی عظیم ایجاد و منجر به انقلاب می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از روشنفکر نمایان انقلاب و قیام مردم ایران را تمسخر می‌کردند، اظهار داشت: آن‌ها اعتقاد داشتند که مگر می‌شود که دست‌خالی پیروز شد و باید مثل چریک‌های فدایی خلق با آموزش نظامی مردم، کودتا کنند و با این حرکت توده‌وار به‌جایی نخواهند رسید.

حسینی با بیان اینکه حکومت شاهنشاهی قصد داشت با حکومت نظامی، یک قتل عام در تهران راه بیندازد، گفت: آیز به قره‌باغی گفته بود که سلاح‌هایتان را به سمت مردم بگیرید، ولی موج خروشان مردم به برخی وابستگان شاه در ارتش این اجازه را نداد که بخواهند اصلاً کاری انجام دهند و همان‌جا زمین‌گیر شدند.

وی با اشاره به اینکه آمدن امام به تهران از امدادهای الهی بود، گفت: خود امام خمینی(ره) اشاره می‌کنند که بسیاری از سیاستمداران واسطه می‌فرستادند که به تهران بازنگردم اما از این اصرار آن‌ها فهمیدم که هر چه زودتر باید وارد تهران شوم و این ورود باعث شد ابتکار عمل در دست بگیرند و بساط ظلم برچیده شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم در چه وضعیتی بودیم و اکنون در چه شرایطی هستیم، و باید بدانیم این انقلاب هم الهی بود و هم مردمی و اگر مردم نبودند، سرانجام آن مانند 15 خرداد می‌شد و به شکست می‌انجامید.

وی افزود: برخی ملی‌گراها فکر می‌کردند بعد از پیروزی انقلاب مردم دیگر نباید در صحنه باشند و ما خود مملکت را اداره خواهیم کرد و روحیه انقلابی نداشتند، اما امام به حرف آن‌ها اعتنایی نداشت و مردم هم همراه امام در همه صحنه‌ها حاضر بودند.

حسینی با اشاره به اینکه مردم در همه صحنه‌های انقلاب حامی نظام بوده‌اند، گفت: در دفاع مقدس کاملاً شاهد بودیم که اگر حضور مردم نبود در شرایطی که همه دنیا با ما وارد جنگ شده بودند، نمی‌شد آن را به نتیجه رساند و استقامت و پایداری مردم باعث استمرار پایداری انقلاب شده است.

وی ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره داشتند، دشمن قصد دارد این استقامت و استمرار انقلاب را دچار خلل کنند و هراز چندی با یک برنامه‌ریزی از قبیل تهدید و تحریم و فشار قصد این موضوع را دارند.

وی با بیان اینکه البته عده‌ای از نااهلان و نامحرمان در داخل نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند، اظهار داشت: امثال بنی‌صدر از این جمله بودند و همیشه در داخل با افرادی که یا با انقلاب زاویه داشتند و یا فهم و درکشان بسیار ناچیز بوده است، مواجه بوده‌ایم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان قصد این را دارند که ایران به وضعیت بعد از انقلاب بازگردد و هیچ‌گاه با پیشرفت ایران موافق نبوده‌اند و یک نوکر تمام‌عیار می‌خواهند که هیچ اراده‌ای از خود نداشته باشد و اگر می‌خواهد کابینه‌اش را انتخاب کند، باید از آن‌ها اجازه بگیرد.

وی ادامه داد، انقلاب، قدرت اسلام بود که در قرن 21 ظهور کرد و آثار آن روزبه‌روز در حال افزایش است و دشمنان نگرانی‌های بسیاری از رشد و گسترش این انقلاب دارند و حزب‌الله و انصارالله همه نشأت گرفته از تفکر انقلاب اسلامی هستند.

حسینی تصریح کرد: روزی آمریکای لاتین حیات خلوت آمریکا بود و امروز می‌بینیم که بسیاری از کشورهای آن منطقه از انقلاب اسلامی الگو گرفته‌اند.

وی بیان کرد: در دنیا هیچ انقلابی را به اندازه انقلاب اسلامی ایران نخواهید یافت که این‌قدر دچار چالش و مشکل شده باشد و نکته جالب‌توجه اینکه از تمامی این بحران‌ها و مشکلات نیز عبور کرده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ایران بعد از انقلاب اسلامی از یک حالت انفعالی به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل‌شده است که می‌بینیم در دنیا حرف برای گفتن دارد.

وی با انتقاد از برخی افراد که به حضور فعال منطقه ایران هجمه وارد می‌کنند، اذعان کرد: برخی سیاسیون داخل که یا تحلیل درستی ندارند و یا ارتباطات با غرب دارند، همیشه سعی کرده‌اند که مواضع نظام را زیر سؤال ببرند، ولی پیوند مردم با رهبری باعث شده که این‌ها همواره شکست بخورند.

حسینی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: هرسال 22 بهمن مردم با تمام وارد صحنه می‌شوند، ولی این به معنای آن نیست که مردم گله‌مند نباشند، و همواره در صحنه حاضر هستند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای بعد از انقلاب با قبل از انقلاب قابل‌مقایسه نیست، مطرح کرد: بعد از انقلاب پیشرفت‌ها بسیار چشمگیر بوده است، البته ضعف‌هایی نیز وجود داشته که عمده آن‌ها به ضعف مدیریتی مربوط می‌شود و مدیران در رأس قرار گرفتند که اعتقاد و عزم و اراده‌ای برای خدمت به مردم نداشتند و یا انسان‌هایی بوده‌اند که عرضه و توان کار نداشته‌اند و این مشکلات به مردم بازگشته است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر آقایان تعامل با غرب و آمریکا را راهکار بهبود وضعیت اقتصادی می‌دانستند، گفت: این رویکرد پس از گذشت 5 سال مشخص‌شده که صحیح نیست و باید از نسخه اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر توان تکمیل برخی پروژه‌هایی که به خارجی‌ها واگذار می‌شود، در داخل وجود دارد و باید به توان داخلی توجه بیش‌ازپیش صورت گیرد.

حسینی با بیان اینکه در تجمعات اخیر که به علت گرانی، رکود و تورم بود، اظهار داشت: در این میان برخی قصد جهت‌دهی به شعارها و سوق دادن شعارها به مسیر دیگری را داشتند و حساب آن‌ها از مردم جدا است.

وی ادامه داد: مسؤولان دولت باید در سیاست‌های اقتصادی خود تجدیدنظر کنند و بدانند با این دست‌فرمانی که حرکت می‌کنند، نخواهند توانست گره‌گشای مشکلات مردم باشند چراکه مشکلات طبقه متوسط و ضعیف روزبه‌روز در حال افزایش است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: چیزی که مردم را امروز بیش از گرانی و مشکلات معیشتی آزار می‌دهد، بحث تبعیض است که می‌بینند عده‌ای از موقعیتشان سو استفاده می‌کنند و عده‌ای دچار مشکل هستند.

حسینی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند قدرت رییس‌جمهور در کشور 15 تا 20 درصد است، تصریح کرد: این صحیح نیست و گاهی اوقات با جابجایی رییس‌جمهور حدود 2 هزار مدیر در کشور جابجا می‌شوند و قوه مجریه بر کشور تسلط کامل دارد، حتی دولت برخی نهادها را باکم کردن بودجه تحت‌فشار قرار می‌دهد تا آن‌ها را در اختیار خود قرار دهد.

وی بابیان اینکه طرح برخی سخنان صحیح نیست، بیان داشت: اینکه برخی بگویند انتقاد از امام معصوم اشکالی ندارد، شایسته نیست، چراکه مردم ما ارادت زیادی به ائمه اطهار دارند و شیفته آن‌ها هستند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به انتقادات دولت‌ به‌ دولت‌های گذشته، عنوان کرد: اگر ما کارهایی در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن مهر انجام دادیم، سؤال اینجاست که شما چه‌کاری برای حل مشکل مسکن یا دیگر حوزه‌ها انجام دادید، کسی که انتقاد می‌کند باید هنر برای فراهم کردن شرایط بهتر نیز داشته باشد و یا بحث‌های حاشیه‌ای مطرح می‌کنند یا به آینده ارجاع می‌دهند.

وی با اشاره به لایحه بودجه 97 گفت: آقایان وقتی بودجه را تحویل مجلس دادند، گفتند تمام وعده‌های ما با این بودجه تحقق پیدا خواهد کرد، در صورتی که کسانی که در علم اقتصاد خبره بودند متوجه شدند که از این بودجه چیزی حاصل نمی‌شود و تنها حذف یارانه 30 میلیون نفر در دستور کار است.

حسینی در پایان در مورد بی‌احترامی شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی در المپیک زمستانی نیز خاطر نشان کرد: مسؤولان کشور باید قاطعانه پاسخ این بی‌احترامی را بدهند.

 

انتهای پیام/م

 

همایش انقلاب اسلامی، چالش‌ها، دستاوردها، نفوذ نااهلان در  اصفهان

برچسب ها: وزارت ارشاد ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.