آیا امام زمان (عج) هم منتظر ظهور هستند؟

انتظار فرج یکی از ارکان اساسی اسلام، به ویژه مذهب شیعه است. انتظار فرج به معنای آرزوی گشایش و رهایی یافتن از نابرابری ها و رفع گرفتاری های همه جهانیان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛   منتظران فرج بر این باورند که در آخر الزمان انسان الهی - در اسلام به نام مهدی- ظهور می کند و بساط ظلم و ستم را بر می چیند و عدل و داد را جایگزین ظلم و ستم می نماید و حکومت الله را بر سراسر جهان حاکم می کند. همه انبیا و اوصیا از آغاز آفرینش چنین آرزویی داشته اند و در برآورده کردن آن از هیچ کوششی دریغ نورزیده اند و در این راه انواع سختی ها را تحمل کرده اند، تا جهان را گامی به سوی ظهور منجی بشریت نزدیک تر سازند.

یکی از منتظران فرج حضرت مهدی (عج) خود آن حضرت هستند؛ زیرا:
اولاً انتظار، در روایات ما به عنوان افضل العبادة مطرح شده است و بعید، بلکه محال است که آن وجود عزیز از افضل عبادات غافل و محروم باشد.
ثانیاً: در روایاتی که کلمه فرج آمده، تنها به فرج مؤمنان اشاره ندارد، بلکه فرج امام زمان نیز مورد نظر است پس امام زمان گشایش در کارهای خویش را منتظرند.

بنابراین، خود حضرت ولی عصر (ع) نیز چون هدف استقرار نظام توحیدی و فراهم ساختن زمینه سعادت بشری را دارند، در انتظار چنین روزی هستند، تا عدل و داد را بر سراسر جهان حاکم کند.
منبع : شهر سوال

انتهای پیام/

آیا امام زمان هم  برای ظهور تلاش میکنند؟

برچسب ها: ائمه اطهار ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
adel
۱۲:۴۴ ۲۳ تير ۱۳۹۷
به نام یگانه عالم هستی نباید گفت عجله در ظهور زیرا هرواقع شدنی وقتی دارد ما در زمان پیش میرویم همانطور که نمیتوانیم روز ویا شب را زودتر به پایان برسانیم ویا دیر تر زمان ظهورهم با دعا کردن ویا گفتن تعجیل در فرج زودتر نمیشود نه میشود آنرا به تاخیر انداخت ونه میشود به ان پیشی گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۳:۱۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
دوست عزیز
ما بندگان خداوند متعال میتوانیم با دوری از گناه و دعا برای ظهور آقا امام زمان (عج) ظهورشان را نزدیک کنیم
و با گناه و دین گریزی مانع ظهور حضرت شویم
پس چه بهتر که از خودمان شروع کنیم و بساط ظهور را فراهم‌آوریم
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار