جذب ۲ هزار نوآموز پیش دبستانی در مدارس عشایری سیستان و بلوچستان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۲ هزار نوآموز دوره پیش دبستانی در سال‌های اخیر جذب مدارس عشایری استان شدند.

زهرا برهان زهی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: جذب کودکان پیش دبستانی در مناطق مختلف از جمله عشایری گام مهمی در ایجاد فرصت‌های برابر برای همه کودکان به منظور دسترسی آموزشی است.


وی گذراندن دوره پیش دبستانی در مناطق ۲ زبانه و عشایری را ضروری دانست و گفت: پوشش حداکثری نوآموزان در دوره پیش دبستانی در مدارس عشایری مصداق برقراری عدالت آموزشی است.


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۰ مدرسه با هدف جذب کودکان بازمانده از تحصیل با مجوز اداره کل و همکاری اداره آموزش و پرورش عشایری استان تاسیس و راه اندازی شده است.


برهانزهی ادامه داد: مدارس عشایری استان در بسیاری از شاخص‌های مقایسه‌ای با وجود کمبود امکانات در وضعیت خوبی قرار دارند.


وی شمار کل بازماندگان از تحصیل سیستان و بلوچستان را در سال تحصیلی ۹۲-۹۳، ۱۹۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: در این سال‌ها بسیاری از افراد جذب مدارس استان شده اند که همه علما، معتمدان و فرهنگیان سهم بزرگی در به دست آوردن این شاخص‌های عملکردی داشته اند.

انتهای پیام/گ

جذب نوآموزان در مدارس عشایری سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار