در راستای بهبود روابط دو کره صورت می‌گیرد؛

ملاقات نخست‌وزیر کره‌جنوبی با هیئت کره‌شمالی

نخست‌وزیر کره جنوبی قرار است امروز با هیئت کره‌شمالی در هتلی در سئول ملاقات کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «لی ناک یئون»، نخست وزیر کره جنوبی قرار است امروز (یکشنبه) در ضیافت ناهار با هیئتی از نمایندگان کره شمالی که برای مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ به کره جنوبی آمده‌اند، ملاقات کند.

ملاقات نخست وزیر کره جنوبی با هیئت کره شمالی که به ریاست «کیم یونگ نام»، مرد شماره 2 پیونگ یانگ است، قرار است در هتل «گرن والکرهیل» در سئول برگزار شود. نخست وزیر کره جنوبی همچنین قرار است روز بعد با «کیم یو جونگ»، خواهر «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی هم ملاقاتی داشته باشد.

کره جنوبی و کره شمالی روز گذشته (شنبه) اعلام کردند که از پیشبرد روابط دو کره به سمت صلح هیجان زده هستند. دو طرف همچنین از قصد خود برای تقویت همکاری های دوجانبه خبر دادند.

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی روز گذشته یک نامه از برادر خود به «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی تحویل داد و او را به پیونگ یانگ – پایتخت کره شمالی-- دعوت کرد. سئول هم تأیید کرد که رهبر کره شمالی از وی دعوت کرده است برای شرکت در نشست سران دو کره به پیونگ یانگ برود. مون جائه این اعلام کرد در صورت آماده شدن شرایط لازم، ممکن است این دعوت را بپذیرد.

کیم یو جونگ روز جمعه با هیئتی از نمایندگان کره شمالی به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ وارد کره جنوبی شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
این فعالیت ها یک دیپلماسی عاقلانه بین دو کره است تا دست امریکا را از مقدرات خود برای برقراری صلح در منطقه و اتحاد دو کره و پایان دادن به حضور راهزنان امریکائی است .
آخرین اخبار