اسلام پناه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

قاچاق عامل بی‌رونقیِ صنعت نساجی است

کارشناس صنعت گفت: قاچاق دلیل اصلی بی‌رونقیِ صنعت نساجی است.

قاچاق عامل بی‌رونقیِ صنعت نساجی استمهدی اسلام پناه کارشناس صنعت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هم اکنون فشارهای اقتصادی سبب شده است تا نتوانیم صادرات مناسبی داشته باشیم. افزایش صادرات نساجی،  در گرو مجهز شدن این صنعت به تکنولوژی‌های نوین است.

وی ادامه داد: البته باید در این حوزه  به ظرفیت های اصلی توجه شود تا صنعت گران این حوزه پرچم خوش نامی صنعت نساجی را برافراشته نگه دارند. صنعت نساجی چرخه موثر و محرک اشتغال به حساب می آید.بنابراین با حمایت از این بخش می توانیم مشکل بیکاری را  تا حد زیادی مرتفع کنیم.

اسلام پناه به توانمندی  تولیدات صنعت نساجی اشاره کرد و گفت:تمام صنایع جهان، به مولفه های مهمی از جمله؛سرعت،دقت ،طراحی و الگوبرداری توجه می کنند زیرا ار تقاء سطح تکنولوژی از نیازهای مهم ،مصرف کننده به شمار می رود.

وی با اشاره به شاخص های مهم صنعت نساجی کشور، بیان کرد:هم اکنون کشور ایران از شاخص های  وی‍ژه و قدمت بسیار بالایی در صنعت نساجی برخوردار است همچنین در مجموع 50 درصد از تولید الیاف مصنوعی صنعت نساجی در اختیار اصفهان است.

کارشناس صنعت گفت: براساس زیرساخت های لازم، قدمت، سرمایه و.... اصفهان قطب صنعت نساجی کشور، محسوب می‌شود، زیرا این شهر  به یکی از قطب‌های این صنعت در منطقه تبدیل شده  است تا آنجا که به آن لقب "منچستر شرق" را داده اند. 

اسلام پناه مطرح کرد: هم اکنون واردات مواد اولیه خارجی مانند نخ و پارچه  از دیگر کشورها وضعیت فعلی بازار داخلی  را آشفته کرده است.  همچنین نداشتن برندهای برتر و نبود بازار رقابت منجر به  نابسامانی بازار منسوجات داخلی و خارجی شده است.

کارشناس صنعت با اشاره به چالش های مهم این حوزه، اظهار کرد: قاچاق مسئله اساسی واصلی بی‌رونقی صنعت نساجی است و برای مقابله با قاچاقچیان باید زمینه های شکل گیری آن را برطرف کرد.

وی  افزود: هم اکنون  واردات بی‌رویه، قاچاق کالا، نبود حمایت جدی دولتمردان و موانع رونق کسب و کار از جمله بروکراسی اداری؛کارخانه ها از جمله صنایع نساجی کشور را  با تعدیل نیرو  و مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده است.

اسلام پناه با بیان اینکه واردات بی‌رویه انواع محصولات تولیدی نساجی ،عمده‌ ترین مشکل این صنعت است ،گفت:نوسانات نرخ ارز بر رکود حاکم بر اقتصاد کشور اثرگذار است. نه تنها رکود بلکه کمبود مواد اولیه، نقدینگی، بالا بودن نرخ بهره بانکی و افزایش مالیات  سبب بی‌رونقی کسب و کار ، تعطیلی واحدها و بنگاه‌های تولیدی شده است.

انتهای پیام/

واردات بی‌رویه انواع محصولات تولیدی نساجی

برچسب ها: صنعت ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
دستفروشی پوشاک قاچاق در خیابان ها عامل رکود تولیدکنندگان
آخرین اخبار